+/- on monien mielestä aika lopettaa! Lue lisää!

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › +/- on monien mielestä aika lopettaa! Lue lisää!

E-Mies
Moderaattori
507 viestiä

27.10.09 klo 17:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kuinka monta kertaa se pitää oikein mainita, että Kookosbanaani saa syystä noita miinuksia ja tuskin saa yhtään enempää miinusta mitä ansaitsee. Jos kirjoittaa päätöntä paskaa kerta toisensa jälkeen on turha odottaa, että haju katoaisi odottamalla. Tällä tarkoitan nyt sitä, että kukapa ei hyvällä tahdolla antaisi miinusta säälittävälle jankuttamiselle, ininälle, nalkuttamiselle ja valitukselle? Jotkut saattavat hyvinkin antaa Kookosbanaanille miinuksen ilman viestin lukemista, pelkän kirjoittajan vuoksi, mikä on valitettavaa, mutta merkityksetöntä. Viesti tulisi kuitenkin saamaan niin helvetisti miinuksia, että se on nyt ihan sama tuleeko ne puuttellisen sisällön vai itse kirjoittajan vuoksi. Ja sitäpaitsi kuka ylipäätänsä edes jaksaa välittää?

Koko plus/miinus-systeemistä on tehty aivan liian suuri numero täällä. Ja sehän johtuu enimmikseen siitä, että porukka ottaa täällä nokkiinsa ensimmäisestä miinuksesta minkä viestilleen saa. Kun viestille pamahtaa kaksi miinusta, ollaan hermoromahduksen partaalla ja kun miinusten määrä lisääntyy, alkaa valittaminen koko systeemin turhuudesta, kuten myös yleinen vittuilu kaikille kaikesta. Ja sitten kun miinuksia on helvetisti tilillä, ei pystytä vastaamaan kritiikkiin kunnolla, vaan lauotaan täysillä "sä oot homo ja vitun kusipää ku annoit mulle miinuksen, vaikka mun viestissä ei ollu mitään vikaa!". Tämä on aivan väärä tapa, sillä jos joku antaa viestille kritiikkiä, pitäisi pystyä pitämään hermot kurissa, suhtautumaan kritiikkiin kritiikkinä, eikä saada totaalista raivokohtausta.

Sen lisäksi turha provokatiivinen lähestymistapa "kuka ruoja uskaltaa antaa viestilleni miinuksen" on aivan turha, huomiota hakevaa aggressiota ja vihaan yllyttämistä. Silloin jos milloin saa miinuksen. Ja sitten ollaan taas sisällissodassa, jossa kaikki ovat homoja ja runkkareita ja kaikki saavat painua vittuun. Sitten seuraa jälkiruikutus ja valitus kuinka kaikki menee päin helvettiä. Mielestäni tuo plus/miinus-järjestelmä on erinomainen, tosin kaipaisi parannusta muun muuassa moderoinnin typistämisen kohdalla. Häirikkömiinuksilta tuskin voi aina välttyä, mutta niistä tuskin kannattaa kovin ottaa nokkiinsa; joidenkin huumorintaju nyt vain on perseestä revitty, suoraan sanoen.

T-800

27.10.09 klo 17:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Täällähän porukka taitaa oikein rakastaa miinustamista.
Ja epäilen että kookosbanaanin viestejä miinustetaan vain siksi koska ne sattuvat olemaan juuri kookosbanaanin näppäilystä syntyneet.
Kuka antaa mulle nyt miinuksen?
Kuka uskaltaa?

Heitit niin kovan haasteen, että uskalsin laittaa miinuksen. Mitäs nyt?

AP
Tähtääjä
1158 viestiä

27.10.09 klo 23:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

E-Mies kirjoitti:

Kun viestille pamahtaa kaksi miinusta, ollaan hermoromahduksen partaalla ja kun miinusten määrä lisääntyy, alkaa valittaminen koko systeemin turhuudesta, kuten myös yleinen vittuilu kaikille kaikesta. Ja sitten kun miinuksia on helvetisti tilillä, ei pystytä vastaamaan kritiikkiin kunnolla, vaan lauotaan täysillä "sä oot homo ja vitun kusipää ku annoit mulle miinuksen, vaikka mun viestissä ei ollu mitään vikaa!".

Lievästi sanottuna, hiukan nyt kyllä liioittelet. Harvemmin täällä foorumilla nyt mitään tuollaisia "raivokohtauksia" on ollut.

E-Mies kirjoitti:

Tämä on aivan väärä tapa, sillä jos joku antaa viestille kritiikkiä, pitäisi pystyä pitämään hermot kurissa, suhtautumaan kritiikkiin kritiikkinä, eikä saada totaalista raivokohtausta.

Ei miinustamisella ole mitään tekemistä kritiikin kanssa. Juuri tätä tarkoitan: kun ihmiset eivät osaa enää esittää vasta-argumenttia niin kynnys tuon kyseisen painikkeen painamiseen on hyvin pieni. Loppujen lopuksi tämä johtaa siihen, että kunnon keskustelua ei oikein enää tahdo syntyä.

E-Mies kirjoitti:

Sen lisäksi turha provokatiivinen lähestymistapa "kuka ruoja uskaltaa antaa viestilleni miinuksen" on aivan turha, huomiota hakevaa aggressiota ja vihaan yllyttämistä. Silloin jos milloin saa miinuksen. Ja sitten ollaan taas sisällissodassa, jossa kaikki ovat homoja ja runkkareita ja kaikki saavat painua vittuun. Sitten seuraa jälkiruikutus ja valitus kuinka kaikki menee päin helvettiä.

Ei tällaista nyt ole niin häiritsevästi tapahtunut.

E-Mies kirjoitti:

Häirikkömiinuksilta tuskin voi aina välttyä, mutta niistä tuskin kannattaa kovin ottaa nokkiinsa; joidenkin huumorintaju nyt vain on perseestä revitty, suoraan sanoen.

Jos arvostelut saavat miinuksia vain sen takia, että ne ovat yleistä käsitystä vastaan (ja näin tapahtuu koko ajan), niin se on kyllä aika helkkarin hyvä syy ottaa nokkiinsa.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

29.10.09 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

En nyt hirveästi ota itseeni jos joku miinustaa mun viestejä, mutta miinustajien pitäis vähän miettiä milloin miinustaa. Esim jos jollain on kirjoitusvirheitä niin ei se mun mielestä ole miinustamisen arvoinen asia mikäli teksti muuten on järkevää. Eihän olla pilkunnussijoita?

rillijulle
Moderaattori
3847 viestiä

29.10.09 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Esim jos jollain on kirjoitusvirheitä niin ei se mun mielestä ole miinustamisen arvoinen asia mikäli teksti muuten on järkevää. Eihän olla pilkunnussijoita?

Pienet kirjoitusvirheet eivät haittaa yhtään, mutta jos tekstistä puuttuvat kaikki välimerkit sun muut niin ei sitä kovin hauska ole lukea, varsinkaan jos sisältöä on paljon (vaikka olisikin täyttä asiaa).

Netiketti:
http://www.leffatykki.com...yllapito-ja-tekniikka/553

Itse pyrin noudattamaan netikettiä ja toivon, että muutkin pyrkisivät samaan. Liikennesäännöillähän sitä liikenteessäkin pelataan.

Näillä foorumeilla on aina ollut joku perseilemässä, joka ei ole vaivautunut lukemaan ko. muutamia lauseita. Ei tarkoituksena kuitenkaan ole paskanpää jäykkänä kankeaa tekstiä suoltaa, mutta eihän nyt kukaan mene kirjastoonkaan hanskaan hakkaamaan. Itse kuitenkin lätkäisen miinusta sellaisille viesteille, jotka eivät sisällä minkäänlaisia perusteluja. Niitä on tylsä lukea, eivätkä anna mitään uutta ja pahimmassa tapauksessa ruokkii muita uusia käyttäjiä tekemään samoin. Jos vaivautuu kaivamaan neljä vuotta vanhoja topiceja, Metallica versus Megadeth -tyylisiä, niin kait sitä voi perustella miksi tykkää toisesta. Useasti olen huomannu, että vastaus on "Metallica" tai sitten jopa "Metallica koska se on parempi", ketä oikeasti kiinnostaa ellei ole jotain järkevää sanottavaa bändistä. Ja huomautuksena vielä, ettei muutenkaan ns. hautojen kaivelu ole suotavaa hommaa, ellei ole jotain oikeasti uutta sanottavaa.

En ole pilkunnussija, mutta jotta kaikilla olisi kivaa ja meininki pysyisi asiallisena olisi kiva jos Internetin (erityisesti Leffatykin) omia "liikennesääntöjä" noudatettaisiin.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

29.10.09 klo 19:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en välitä vaikka ei olisikaan pilkkuja,välimerkkejä sun muita ädinkielellisesti tärkeitä merkkejä tekstissä koska en ole niistä kiinnostunut. Olen kiinnostunut itse viestistä.

VierasTalo
Moderaattori
988 viestiä

29.10.09 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en välitä vaikka ei olisikaan pilkkuja,välimerkkejä sun muita ädinkielellisesti tärkeitä merkkejä tekstissä koska en ole niistä kiinnostunut. Olen kiinnostunut itse viestistä.

Ota siinä sitten viestistä selvää kun siinä ei ole välilyöntejä.

Miihkali
Moderaattori
2673 viestiä

29.10.09 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

AP kirjoitti:

Jos arvostelut saavat miinuksia vain sen takia, että ne ovat yleistä käsitystä vastaan (ja näin tapahtuu koko ajan), niin se on kyllä aika helkkarin hyvä syy ottaa nokkiinsa.

Olen samaa mieltä. Tätä tapahtuu itse asiassa jopa paljon enemmän kuin viestien mielipiteen takia plussaamista/miinustamista. Siksi mielestäni, vaikka foorumin plussaus/miinustus säilytettäisiin, mille on jopa vähän perusteita, niin arvostelujen +/- pitäisi ehdottomasti jättää ainoastaan tähtääjien, tykittäjien ja ylläpitäjien huoleksi. Ja tähtääjiä taas pitäisi ottaa paljon enemmän, esim. AP olisi hyvä jätkä tähtääjäksi, samoin VierasTalo.

Voi olla että minulla on vähän oma lehmä ojassa, koska itse olen lähes aina yleistä mielipidettä vastaan, mutta ei paljoa rohkaise, että arvostelujani, jotka kirjoitan oikeasti suurta vaivaa nähden (1½ h per arvostelu) miinustetaan pahnan pohjalle mielipiteen vuoksi. En nyt väitä että niitten pitäisi aina saada 5 plussaa, mutta en kuolemaksenikaan kyllä käsitä, mikä niistä tekee niin huonoja että niille pitää miinusta lyödä.

Toisaalta, esim. Storytellerin Transformers kakkonen -arvostelu on kyllä hyvä ja plussan arvoinen, mutta koska hän antaa totaalisen väärän arvosanan (, mikä kyllä on todella huono mielipide ;) ), niin plussia ei anneta. Ei siinä ole mitään järkeä.

ps. http://www.leffatykki.com...ikka/283693?p=12#c-299341

barros
Käyttäjä
1417 viestiä

29.10.09 klo 20:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miihkali kirjoitti:
AP kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Tätä tapahtuu itse asiassa jopa paljon enemmän kuin viestien mielipiteen takia plussaamista/miinustamista. Siksi mielestäni, vaikka foorumin plussaus/miinustus säilytettäisiin, mille on jopa vähän perusteita, niin arvostelujen +/- pitäisi ehdottomasti jättää ainoastaan tähtääjien, tykittäjien ja ylläpitäjien huoleksi.

Harvemmin sanon, mutta nyt sanon tämän, että kehitettävää löytyy aina perusvempaimistakin asti ja kunhan pietään keskustelu muuten vilkkaana ja sisältörikkaana jokainen nuppi tykönänsä parhaan taitonsa mukaan. Se riittää minulle ja ehkä noillekin papukaijamerkkien jakajille, kunnes sanavarasto kehittyy huomattavissa määrin.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

29.10.09 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

VierasTalo kirjoitti:

Ota siinä sitten viestistä selvää kun siinä ei ole välilyöntejä.

Kyllä ainakin mä saan selvää.
Pitäisköhän mun varata aika silmälääkärille vai miksi edellisessä viestissäni näyttäisi olevan outoja miinuksia?

sulo
Käyttäjä
3301 viestiä

29.10.09 klo 23:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä ainakin mä saan selvää.

Hyvä että sinä saat, mutta kun kukaan muu ei. Pitäisikö kaikkien muiden alkaa kirjottamaan ihan miten sattuu, vai olisiko helpompi niitä pisteitä ja välilyöntejä sinne laittaa.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

29.10.09 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

No jos ei ole välilyöntejä niin silloin teksti on tottakai outoa, mutta että ei saa selvää jos ei löydy pilkkuja ja välimerkkejä?

VierasTalo
Moderaattori
988 viestiä

30.10.09 klo 00:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

No jos ei ole välilyöntejä niin silloin teksti on tottakai outoa, mutta että ei saa selvää jos ei löydy pilkkuja ja välimerkkejä?

Välilyönti on välimerkki.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

30.10.09 klo 00:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

VierasTalo kirjoitti:

Älä! Ihan oikeasti? Mä luulin että välimerkillä tarkoitetaan tätä: -

barros
Käyttäjä
1417 viestiä

30.10.09 klo 00:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

VierasTalo kirjoitti:

Älä! Ihan oikeasti? Mä luulin että välimerkillä tarkoitetaan tätä: -

Jossain Afrikassa ainoastaan on tilanne semmoinen, ettei osata huonon koulutustason takia lukea tai kirjoittaa. Tosi pätemisethän vasta alkavat näiden välttävien taitojen omaavien rusailijoiden hioessa sormiaan näppäimistöön. Mutta tämä keskustelu tais olla ohi tuossa muutaman esiintyneen ohjeen myötä :)

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

30.10.09 klo 19:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äidinkieliasiat sikseen. Olen nyt täällä lukenut syitä miksi jotkut muuten niin hyvät kommentit ovat saaneeet miinuksia mutta yksikään niistä ei ole vastannut siihen mikä tässä kommentissa on vialla:http://www.leffatykki.com...sesti/128575?p=2#c-289221
Outo miinus jonka olemassa olon syytä en voi käsittää.

banaanipalmu
Käyttäjä
321 viestiä

30.10.09 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ No toi on just yks esimerkki niistä trollimiinuksista, mitä nyt satelee vähän sinne ja tänne. Tietenkin tuossa on noita kielioppiin liittyviä virheitä pari (esim. cannibal holocaust kirjoitetaan oikeasti isoilla alkukirjaimilla, siis Cannibal Holocaust), mut en mä sille ainakaan mitään miinusta lähtis sen takia lätkäisemään.

T-800

01.11.09 klo 11:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehkäpä se, että katsoit sen laittomasti...

Keskustelut