+/- on monien mielestä aika lopettaa! Lue lisää!

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › +/- on monien mielestä aika lopettaa! Lue lisää!

VierasTalo
Moderaattori
988 viestiä

23.08.09 klo 20:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

En oikein pidä näistä +/- hommeleista. Ne saavat minut tuntemaan muita huonommiksi käyttäjiksi. Ihan kuin olisin ylläpitäjien ja tykittäjien armoilla. Ei millään pahalla.

Veikkaan, että enemmän me peruskäyttäjät noita painelemme kuin ylläpito ja tykittäjät. Luulen, että heillä on vähän suurempi ns. kestokyky viestejä kohtaan. Mutta mutta, jos saat plussia, jos saat miinuksia, silloin et voi oikeasti syyttää muuta kuin itseäsi. Harvemmin täällä kukaan sellaista kaunaa ketään kohtaan kehittää, että aktiivisesti aina miinustelisi käyttäjän viestejä jos ei satu pitämään kirjoittajasta. Eli jos saat miinusta, lukaise viestisi pariin kertaan. Tsiigaile löytyykö kirjoitusvirheitä, oletko mielestäsi argumentoinut asiasi riittävästi siten, että asiaan tutustumattomat ymmärtävät kantasi, ja että onko viestisi kokonaisuutena kieliopillisesti ja sisällöllisesti varteenotettava.

soliantu
Käyttäjä
24 viestiä

23.08.09 klo 20:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juu en kyllä itsekään kannata tätä +/- juttua. Jotain aivan ennennäkemätöntä millään foorumilla ikinä.
Väärinpoistoja tapahtuu ja en pidä siitä että arvostellaan toisten kirjoituksia.

Varmaan tämäkin viesti poistetaan tuolla +/- jutulla.

rillijulle
Moderaattori
3847 viestiä

23.08.09 klo 21:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus, itseasiassa aika vasta, täällä on pyörinyt joku joka on tykännyt lätkästä joka viestille miinuksen, ihan vaan ärsyttääkseen.

Mutta itse olen sitä mieltä, ettei täällä turhaan noita plussia tai miinuksia anneta, ainakaan kovin useasti. Itse annan todella monesti plussaa hyville viesteille, joita on hauska lukea ja ovat hyvin perusteltuja. Miinusta en anna kuin harvoille nykyään, yleensä niille viesteille joissa ei ole minkäänlaisia perusteluja. Jos kysytään parasta leffaa, niin vastaajan pitäisi pystyä edes muutamalla lauseella perustelemaan miksi. Itsekään en aluksi pitänyt tästä +/- -systeemistä, mutta myöhemmin se osoittautui oikein käteväksi.

AP
Tähtääjä
1158 viestiä

31.08.09 klo 10:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Joskus, itseasiassa aika vasta, täällä on pyörinyt joku joka on tykännyt lätkästä joka viestille miinuksen, ihan vaan ärsyttääkseen.

Tämä pitää muuten paikkansa. Jokin aika sitten huomasin, että joku oli käynyt miinustamassa kaikki arvioni jostain syystä. En nyt tarkoita, että tuo niin hirveästi häiritsisi, lähinnä ihmetyttää kun joku viitsii käyttää noinkin paljon vaivaa jonkun tietyn tyypin vihaamiseen.

rillijulle kirjoitti:

Jos kysytään parasta leffaa, niin vastaajan pitäisi pystyä edes muutamalla lauseella perustelemaan miksi. Itsekään en aluksi pitänyt tästä +/- -systeemistä, mutta myöhemmin se osoittautui oikein käteväksi.

Olen edelleen eri mieltä. Jos jokin viesti on huono, mikään ei estäne kertomasta siitä viestillä. Ei se miinuksen antaminen kerro yhtään mitään viestin lähettäjälle, varsinkin kun suurimmaksi osaksi tuota -/+ -systeemiä väärinkäytetään räikeästi.

Jamii
Käyttäjä
506 viestiä

04.10.09 klo 10:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy yhtyä tähän +\- vastustajien joukkoon. Trollien poistojärjestelmäksi tarkoitettu laite joutuukin trollien itsensä käyttämäksi. Mikä meni vikaan? Ensinnäkin, +\- järjestelmän mahdollisuuden antaminen kaikille oli ensimmäinen paha virhe. Toinen paha virhe oli se, että moderaattorit sen takia ovat ruvenneet lepäämään laakereillaan, ajatellen "Ei meidän tartte mitään tehdä kun on toi +\- jutska." Mahdollisuuksia on kaksi: 1. Järjestelmän jatkaminen ja Leffatykin lopullinen joutuminen kaikenmaailman peikkojen käsiin, tai 2. +\- järjestelmä poistettaisiin ja valittaisiin näistä aktiiviisista henkilöistä: Storyteller, sulo, E-Mies moderaattoriksi, jonka tehtävä on tarkkaillla foorumia ja sen mahd. väärinkäyttöjä.

rillijulle
Moderaattori
3847 viestiä

04.10.09 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olenkin pohtinut, että jos "ylempiarvoiset" voisivat antaa miinuksia, mutta kaikki käyttäjät plussia viesteille. Siinä ei tapahtuisi tuota trollaamista (ainakaan toivon mukaan), mutta kaikki voisivat kuitenkin vaikuttaa viestiin jos se mielyttää.

Mutten ole trollaamista huomannut vähään aikaan. Nuo joidenkin nimeltämainitsemattomien miinukset ovat ihan ansaittuja.

Kookosbanaani
Käyttäjä
1139 viestiä

19.10.09 klo 22:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on kyllä pakko tulla tänne valittamaan näistä +/- hommeleista. Ärsyttää miten lähestulkoon kaikki viestini poistetaan liiallisista miinuksista. Pääsyynä ei ole paha mieli, vaan se, että jos joku vastaa miinustettuun viestiin lainauksella ja viesti poistetaan, tulee keskustelupalstasta sekava ja omituinen.

P.S: En ota vastaan niitä viestejä, joissa sanotaan syyt, miksi miinuksia tulee vain ja ainoastaan minulle.

-mirco-
Käyttäjä
275 viestiä

19.10.09 klo 22:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

P.S: En ota vastaan niitä viestejä, joissa sanotaan syyt, miksi miinuksia tulee vain ja ainoastaan minulle.

Hieno asenne.

rillijulle
Moderaattori
3847 viestiä

19.10.09 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

Otathan kun postaan. Viestisi ovat pääosin turhanpäiväistä vinkumista ja valittamista, väärissä ketjuissa vieläpä. Vain ja ainoastaan niitä ei sinulle tule.

Toivottavasti nyt menee perille, tai takaan sen, että miinuksia tulee jatkossakin. Ei sillä, että itse temmi ojossa sinun viestejäsi miinustelisin, mutta (kuten jo aikaisemmin mainitsin) suurin osa tykkiläisistä ovat varpaita myöten vittuuntuneita sinun käytöksestäsi ja siitä, kuinka et ota kilttiä ohjausta vastaan. Nyt alkaa olla hellät otteet ja kädet kuluneet puhki, tarjolla on enää kovaa ja ankaraa Leffatykin lain kouraa.

Ja muuten, ei riitä, että kieliopillisesti teksti on huippuluokkaa. Sisältöäkin pitää olla, joten itsesäälissä itsensä toistaminen väärissä ketjuissa ei ole elokuva-aiheisilla foorumeilla aiheellista luettavaa.

Madmasa
Käyttäjä
572 viestiä

19.10.09 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

Suosittelisin ottamaan.

Ehkäpä joku minua viisaampi käyttäjä voisi listata sinulle yleiset typeryydet viesteissäsi, ja voisit ottaa niistä opiksi, ettei sinun tarvitsisi olla valittamassa tästäkään asiasta.

Trinity
Käyttäjä
421 viestiä

19.10.09 klo 23:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Olin sitten viisaampi tai en; voisin sanoa muutaman jutun mitkä on kyllä tullut hoettua mutta toivotaan että kertaus on opintojen äiti.

Kookosbanaanille:

a) lakkaa ottamasta asioita koko ajan itseesi, vaan pysy hitto vieköön rauhallisena. Siitä ei ole foorumille eikä todella sinulle itsellesikään mitään hyötyä, kun aloitat kauheiden ruinausviestiestin postaamisen kun joku sanoo jotain minkä tunnet loukkaavaksi.

b) kasvata yleissivistystä äläkä tee ennakkoluuloisia johtopäätöksiä, joita arvosteluista voi löytyä.

c) yritä aina pistää viesteihisi jotain sanottavaa. En ala luettelemaan mutta foorumilta löytyy kyllä muitakin käyttäjiä joiden viestit ovat rasittavampaa sontaa kuin sulla koskaan mutta yhtenä nyrkkisääntöjä on että että älä lauo itsestään selvyyksiä tai ketään muita uin itseäsi kiinnostavia juttuja.

d) lakkaa näiden "olen niin surkea" tyylisten viestien lähettely, ei ole mitään niin typerää kuin itsensä alentaminen edes vitsailuna.

Nämä tässä tulevat nyt ekana mieleen, joten pyydän äärimmäisen elitistiseen sävyyn, ota oppia!

edit: sori, aika pahasti offtopicia mutta antakaa edes jäbän lukea ennen kuin pois miinustatte.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

24.10.09 klo 15:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Selittääköhän tuo plus miinus periaate sen että eräs asiallinen viestini on kadonnut ketjusta viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita.) Olin laittanut sinne seuraavanlaisen viestin: "Gore Gore Girls.Oli kyllä harvinaisen tylyä meininkiä".
Nyt ei viestistä näy ristin sielua.

rillijulle
Moderaattori
3847 viestiä

24.10.09 klo 15:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Selittääköhän tuo plus miinus periaate sen että eräs asiallinen viestini on kadonnut ketjusta viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita.) Olin laittanut sinne seuraavanlaisen viestin: "Gore Gore Girls.Oli kyllä harvinaisen tylyä meininkiä".

Ketään ei kiinnosta, katsoitko Toy Storyn vai Gore Gore Girlsin, jos et yhtään kommentoi siitä. Tuo ei todellakaan riitä, että harvinaisen tylyä meininkiä. Hieman laajemmin voisi kertoa ja mielellään useammasta leffasta kerralla. Ota esimerkkiä muista kirjoittelijoista, niin ei miinusteta pois.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

24.10.09 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta, katsoitko Toy Storyn vai Gore Gore Girlsin, jos et yhtään kommentoi siitä. Tuo ei todellakaan riitä, että harvinaisen tylyä meininkiä. Hieman laajemmin voisi kertoa ja mielellään useammasta leffasta kerralla. Ota esimerkkiä muista kirjoittelijoista, niin ei miinusteta pois.

En siitäkään huolimatta miinusta antais tuolla perusteella.

kerpele
Käyttäjä
3486 viestiä

24.10.09 klo 15:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sinä et ehkä antaisi, mutta muut antavat. Yritä saada jotain sisältöä viesteihisi.

sulo
Käyttäjä
3301 viestiä

24.10.09 klo 16:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niitä harvoja ketjuja joissa enää puhutaan elokuvista pidetään "siisteinä" ja niihin halutaan viestejä, joissa on jotain sisältöä. Eikä sen sisällön tarvitse olla edes mitään ihmeellistä.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

24.10.09 klo 16:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Sinä et ehkä antaisi, mutta muut antavat. Yritä saada jotain sisältöä viesteihisi.

Yleensä niissä onkin sisältöä.
Joskus vaan maanisesti kirjottelen jotakin johonkin ja silloin syntyy tarkoituksetonta tekstiä. Pahoittelen jos se jotakin ärsyttää.
Tosin myös asialliset ja sisällyksekkäät viestit ovat myös saaneet miinuksia.

Schwarzenegger

25.10.09 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en kyllä ymmärrä, siis mikä siinä nyt on niin kamalaa, vaikka kirjoittaisikin lyhyen ja täysin turhan viestin johonkin topicciin, keneltä se nyt on pois? Itselleni se on aina ollut aika pitkälti ihan sama mitä kirjoittelee, sillä tämän pitäisi olla vapaa foorumi ja ihmisen pitäisi antaa kirjoittaa miten sitten kirjoittaakin - ymmärrän tosin miinustamisen jos viesti on vaikkapa jotenkin rasistinen tai loukkaava, mutta täällähän tehdään sitä heti kun viesti on vähääkän perustelematon. Olkaa lukematta jos niin haittaa, tai vaikka vain ilmoittakaa käyttäjälle että minkälaisista viesteistä pidetään.

sulo
Käyttäjä
3301 viestiä

25.10.09 klo 20:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Schwarzenegger kirjoitti:

...Itselleni se on aina ollut aika pitkälti ihan sama mitä kirjoittelee, sillä tämän pitäisi olla vapaa foorumi ja ihmisen pitäisi antaa kirjoittaa miten sitten kirjoittaakin

Et sinä sitä oikeasti halua. Kiitos ahkerien miinustajien, et ole joutunut lukemaan ihan kaikkea paskaa mitä tänne on kirjoitettu.

ymmärrän tosin miinustamisen jos viesti on vaikkapa jotenkin rasistinen tai loukkaava, mutta täällähän tehdään sitä heti kun viesti on vähääkän perustelematon.

Olisi viestissä hyvä olla jotain sisältöäkin. Ei sen tarvitse olla mikään täydellinen perustelu jollekin, mutta jotain siinä olisi hyvä olla. Siis jotain. Melkein mitä tahansa. Sellanen Viggo on ihana!-viesti ei ole kovin kiva.

Olkaa lukematta jos niin haittaa,

Joo. Ollaan lukematta ja lähdetään kaikki pois täältä foorumilta.

...tai vaikka vain ilmoittakaa käyttäjälle että minkälaisista viesteistä pidetään.

Sitähän tässä kovasti yritetään tehdä. Kerrotaan että viesteissä olisi hyvä olla jotain. Harmi kun se ei kaikille mene perille.

Sitäpaitsi nyt on kaikki ihanasti kun ne viestit eivät häviä viiden miinuksen jälkeen kokonaan, vaan ne voi vielä lukea jos haluaa.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1583 viestiä

27.10.09 klo 16:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täällähän porukka taitaa oikein rakastaa miinustamista.
Ja epäilen että kookosbanaanin viestejä miinustetaan vain siksi koska ne sattuvat olemaan juuri kookosbanaanin näppäilystä syntyneet.
Kuka antaa mulle nyt miinuksen?
Kuka uskaltaa?

Keskustelut