Komeimmat kannet
Foorumin päävalikkoon › Legendaloota › Komeimmat kannet

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä
Ite oon haalinu muutamia mielestäni hienoimpia leffajulisteita talteen, alkuperäisiä kotimaisia tietysti. Täytyy ottaa kuva jahka päästään muuttaan ja saan ne seinälle näytille, tällä hetkellä ne vaan lojuu tuolla. Löytyy ainakin Ihmissusi Lontoossa, Raivoisa ajojahti, Halloween III, Prophecy - Pahan enne, Clint Eastwoodin Ruoska, Ironmaster sekä mahdollisesti vielä haen paikallisesta divarista Clintin Ratkaiseva isku:n.

Brutus
Käyttäjä
1282 viestiä

Miihkali
Moderaattori
2782 viestiä
Mulle tulee noista puolalaisten luomuksista mieleen romaanien kannet. Niissähän suosittiin vähän tuonnäköisiä kylmän sodan aikana, varsinkin jos kyseessä ei ollut ihan AAA-luokan kaunokirjallisuus muttei puhdas genretuotoskaan. Ensin mainituissahan on perinteisesti suosittu viitteellistä tyyliä, jälkimmäisissä taas lihaksikkaita miehiä ja muhkeita pyllyjä fotorealistisesti kuvattuna.
Mielenkiintoista, miten romaanien ja elokuvien kansitaiteet ovat ihan omat lajityyppinsä joilla on omat käytäntönsä ja estetiikkansa. Periaatteessahan ei ole mitään syytä, miksi näin pitäisi olla. Tietysti leffajulisteissa pyritään siihen, että näyttelijöiden naamat tunnistaisi, mutta onhan pokkarien kansissa poseeraamisestakin ponnistettu kuuluisuuteen. Fabio Fitness ehkä tunnetuimpana. Jennifer Connelly muuten aloitti uransa kansimallina!

Dekkari
Käyttäjä
277 viestiä
Alienin [polishposter.com] julisteen tekijä taas ei selvästikään ollut nähnyt itse leffaa.
Tuli jotenkin mieleen Suspiria(1977) varmaan sen silmät ilman kasvoja kohtauksen takia. Tai jotenkin ehkä the thing (1982). Täytyy kyllä sanoa, että yksi pelottavimpia julisteita mitä olen nähnyt.

Miihkali
Moderaattori
2782 viestiä
Useammassakin spagettilänkkärissä oli todella komea juliste. Ehkä kaikkein komein on kuitenkin alkuperäisessä Django - kostajassa. Yksinkertaisuudessaan tyylikäs sommittelu, aavistuksen kirveellä veistetty maalausjälki, upeina hehkuvat värit ja läpitunkevan surumielinen tunnelma.
Toinen pitkäaikainen suosikki on Theda Baran tähdittämä Kleopatra. Julius Caesaria esitti Fritz Leiber vanhempi, jonka poika tuli myöhemmin tunnetuksi fantasia- ja tieteiskirjailijana. (Tunnetuimpana Fafhrdin ja Harmaan hiirestäjän seikkailut.) Historiallisen elokuvan suurimpia klassikkoja, jonka kaikki kopiot ovat valitettavasti tuhoutuneet hyvin lyhyitä katkelmia lukuun ottamatta. Saattaa hyvin olla, että yksikään elävä ihminen ei ole tätä elokuvaa kokonaisuudessaan nähnyt. Mutta onneksi sentään upea julistetaide on säilynyt, pidän erityisesti sen väreistä ja tyylikkäästä jugend-estetiikasta.

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä
Joo toi Django on jotenkin suorastaan klassikko. Itse elokuvakin on mestariteos.
Tää on mun mielestä myös todella tyylikäs. Löytyy iteltä kyseinen juliste. Elokuva itessään myös loistava.

JuicyFruity
Käyttäjä
162 viestiä
Miauw!
Kissa Lontoossa

Brutus
Käyttäjä
1282 viestiä

barros
Käyttäjä
1505 viestiä
https://dvdcover.com/wp-c...vdcovers.com_-950x638.jpg
https://upload.wikimedia....Ailina_Dance_Archives.jpg
Viimeisin leffa katsomislistalla. Nuo muut varmaan mainittu jo aiemminkin, mutta kehaistaan viellä.

Dekkari
Käyttäjä
277 viestiä
David Lynchin Wild at heart (1990) Piirretty juliste on komea.
Olemassa on myös Puolalainen juliste. Joka ei kerro elokuvasta paljoakaan.
https://www.poster.pl/pos...ber_jan_wild_at_heart.jpg