Omatekoiset elokuvat...
Foorumin päävalikkoon › Legendaloota › Omatekoiset elokuvat...

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä
Täällä voi kertoa (jos) tekee vaikka kaveriporukan kanssa OMIA elokuviaan videokameralla yms.
Olisi kiva nähdä kuinka paljon kyseisen kyseisen "taiteen" lajin harrastelijoita
käy tällä foorumilla.
Itse olen harrastanut jo vuodesta 2001
Tuolta lisätietoja suomalaisista filmin väsääjistä.

SpinalCrap
Käyttäjä
732 viestiä
En harrasta, mutta vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Pitää katsastaa tuo Kuolleiden talvi...

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä
Niin ja löytyyhän sieltä muitakin mielenkiintoisia julkaisuja.
Vaikkei vielä omiani

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä
Meillä on jo RY:n paperit ja kaikki vaan pätkiä ei liiemmin ole valmiina. Oikeastaan sellaiset neljä, joista ensimmäistä ei tulla kyllä näyttämään missään (roskaa). Uuden leffan kuvaukset alkavat heti, kun saamme maskeerauskamat kasaan. Sitten teemme myös toisenkin leffan ellei jotain satu, mikä asian estäisi. Eli kaksi leffaa per tämä kesä.
Sivut ovat vielä kesken, mutta on siellä jotain.

micco
Käyttäjä
574 viestiä
Joskus on kavereitten kans jotain koitettu säheltää. Ja jos animaatiot lasketan elokuviksi, niin niitä olen itse rustannut pari. Lähinnä flash systeemeillä semmosia parin sekunnin pätkiä.

Thoke
Tykittäjä
3449 viestiä
Meillä on kavereiden kanssa yksi suunnitelmissa. Joskus olisi tarkoitus alkaa tekemään, mutta vielä ei ole selvää milloin. Käsikirjoituksen olen jo tehnyt aikoja sitten, mutta kaverilla, jolla on kamera, ei ole ollut tarpeeksi aikaa.

TheShining
Käyttäjä
1309 viestiä
On tultu harrastettua leffojen tekoa vuodesta 2003 muutaman kaverin kanssa. Laatu nyt on sitä rehellistä sontaa, mutta näitä on pirun hauska tehdä ja useita hauskoja mokia on tullut kuvatessa.
Editointi-vaiheet ovat olleet meikäläiselle eniten pottumaisia, mutta nekin on mielenkiintoista puuhaa. Pinnacleen perkele vaan joskus tuntuu temppuilevan.
Ollaan jopa keksitty häröilymielessä ryhmällemme nimikin: Black Films, joka viittaa mustaan huumoriin jota leffoissame on jo liikaakin.
Vielä historiallinen maininta, että tein jo vuosiana 2000-2002 kökköjä lego-animaatioita.
Ja jos haluaa nähdä loistavia oma tekosia elokuvia, niin kannattaa tsekata Acid Cineman tai Telema ry:n tuotoksia.

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä
Joo on joskus tullu itekki väsättyy jotai kökköi animaatio legoil tai muilla gozilla leluilla
Joo onhan se musta huumori todella hauskaa.
Me ainaki pilaillaa kuolemalla joka pätkässä.
Pari kertaa on tullu semmosii mokia ettei veri tule vaikka pitäis

ji
Käyttäjä
3800 viestiä
Onhan noita tehty. Joskus taannoin pistin erään linkin tänne josta sai ladattua Easy Kill Productionin -Delegation of Violence leffan (http://forum.leffatykki.c...light=delegation+violence)
EKP:n tulevastakin leffasta on ollut pientä puhetta: (http://forum.leffatykki.c...light=delegation+violence)

Cuomi
Tähtääjä
2684 viestiä
Yksi pienimuotoinen rikospätkä olisi aikeissa tehdä tässä kesällä.
Käsikirjoitus valmistui parisen päivää sitten ja nyt pitäisi aloitella muut valmistelut. Saa nähä mitä siitä kehkeytyy.

Söpö
Ylläpitäjä
2881 viestiä
Ajattelin myös mainita tekeväni amatööripätkiä, mutta jotenkin se kuulostaa meikätytön sanomana niin likaiselta, että heh. Itse asiassa olen käynyt sen verran jo kouluja, että ihan pelkästä amatöörituherruksesta ei välttämättä voi kohdallani puhua...

OneNiceUser
Käyttäjä
2016 viestiä
Olishan se kiva tehdä oma "leffa" Varsinkin, jos kaikki osapuolet sitä todella tahtovat
Yksinhän se saattaisi olla hieman yksitoikkoista

ji
Käyttäjä
3800 viestiä
Ajattelin myös mainita tekeväni amatööripätkiä, mutta jotenkin se kuulostaa meikätytön sanomana niin likaiselta, että heh. Itse asiassa olen käynyt sen verran jo kouluja, että ihan pelkästä amatöörituherruksesta ei välttämättä voi kohdallani puhua...
Itse olen sitä mieltä, että koulut ei voi opettaa elokuvissa juuri muuta kuin sitä näyttelemistä, muun voi oppia varsin hyvin vuosien saatossa. En tiedä tarkoititko juuri näyttelemistä, mutta kuitenkin.

Siperia Jones
Käyttäjä
649 viestiä
Itse olen sitä mieltä, että koulut ei voi opettaa elokuvissa juuri muuta kuin sitä näyttelemistä, muun voi oppia varsin hyvin vuosien saatossa. En tiedä tarkoititko juuri näyttelemistä, mutta kuitenkin.
Minustakaan esim. mestariohjaajaksi tai käsikirjoittajaksi ei voi oikeastaan opiskella, ehkäpä ainoastaan paljon elokuvia katsomalla, mutta huippuohjaajat ovat kyllä varmasti aina omistaneet sitä jotain miksi he ovat niin taitavia ohjaajia. Peter Jacksonin Bad Taste huojuu se innostus elokuvan tekemiseen ja eihän Peter mitään kouluja ollut käynyt, silti kuvakulmat ja kamera-ajot ovat varsin kekseliätä. Jacksonilla on siis varmasti alusta asti ollut "lahja" elokuvien ohjaamiseen. Myöskin Tarantino on oiva esimerkki tästä. Tarantinolla on kyky yhdistää kuva ja musiikki upeaksi kokonaisuudeksi, eikä tätä voi mitenkään opiskella. Tarantinolla on vain kyky liittää toimiva musiikki toimivan kuvaan, dialogista nyt puhumattakaan.

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä
Olette aivan oikeassa. Vaikka kuinka opiskelisi ohjaamista ja kuvaamista ja leffat olisivat teknisesti huipputasoa saattavat ne silti olla umpihuonoja. Onhan näitä leffoja nähty, missä on tarkkaan mietitty kameran paikat, ajot ja vastaavat, mutta fiilistä ei ole ja niinpä lopputulos on shittiä. Ja monet ottavat liiankin tarkkaan kaikki kuvakulmasuositukset ja ns. "säännöt". Ei niin leffaa tehdä ainakaan minun mielestäni.

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä
Olette aivan oikeassa. Vaikka kuinka opiskelisi ohjaamista ja kuvaamista ja leffat olisivat teknisesti huipputasoa saattavat ne silti olla umpihuonoja. Onhan näitä leffoja nähty, missä on tarkkaan mietitty kameran paikat, ajot ja vastaavat, mutta fiilistä ei ole ja niinpä lopputulos on shittiä. Ja monet ottavat liiankin tarkkaan kaikki kuvakulmasuositukset ja ns. "säännöt". Ei niin leffaa tehdä ainakaan minun mielestäni.
Mielestäni asia on niinkuin esimerkiksi musiikissa. On hyvä tietää teoriaa ja "säännöt", mutta ei ole pakko niitä käyttää mutta ne on hyvä tietää. Kuten kitaransoitossa. On hyvä homma jos on teknisesti taitava ja osaa soittaa nopeasti, mutta ei viljele sitä koko ajan, vaan voi esim jossain soolossa soittaa jonkun nopeamman lurituksen maukkaasti, ei näyttäminen pääpainona. Sama homma kuvauksessa. Totta kai on hyvä tietää kultaiset linjat (vai oliko viiva) yms mutta ei tarvitse elokuvaa kuvata niitä orjallisesti noudattaen. Onko puheissani mitään perää?

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä
Suurimman osan "kikoista" olenkin oppinut elokuvia ja niiden extroja katsellessa.

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä
Mielestäni asia on niinkuin esimerkiksi musiikissa. On hyvä tietää teoriaa ja "säännöt", mutta ei ole pakko niitä käyttää mutta ne on hyvä tietää. Kuten kitaransoitossa. On hyvä homma jos on teknisesti taitava ja osaa soittaa nopeasti, mutta ei viljele sitä koko ajan, vaan voi esim jossain soolossa soittaa jonkun nopeamman lurituksen maukkaasti, ei näyttäminen pääpainona. Sama homma kuvauksessa. Totta kai on hyvä tietää kultaiset linjat (vai oliko viiva) yms mutta ei tarvitse elokuvaa kuvata niitä orjallisesti noudattaen. Onko puheissani mitään perää?
On ja paljon onkin.

crazi
Käyttäjä
793 viestiä
Aika pitkälti Nunondiggaajan kanssa samaa mieltä. Joku on jossain sanonut, että säännöt pitää ensin tietää, että niitä voi rikkoa. Eli kyllä itse ajattelin jonnekin viestinnän ammattikorkeakouluun mennä, jos innostusta vielä riittää. Ei ainakaan kaadu elokuvan tekeminen tekniseen osaamattomuuteen.
Omat projektit jääneet kirjoittelemiseen, joita ajattelin tännekin laittaa luettavaksi, kunhan valmistuvat. Kaksi suurempaa elokuvakäsistä nyt työn alla.