koulussa katottuja leffoja?
Foorumin päävalikkoon › Legendaloota › koulussa katottuja leffoja?

LikeWise
Käyttäjä
104 viestiä
Heh, muistan aina kun ylä-asteella katsottiin (tai piti katsoa) uskonnon tunnilla "Sairaan kaunis maailma"...noh, about kolmannen kirosanan kohdalla uskonnonopettaja stoppas leffan, ja se jäi siihen! Voi niitä aikoja!

Jugger
Käyttäjä
326 viestiä
Ekaksi tulee mieleen Hohto, Ronja ja Ryövärintytär, Pohjanmaa, Shrek 2 (dubattuna eli minä itkin koko tunnin), Äideistä Parhain, Perikato(puoliksi vain)

Zanizu
Käyttäjä
60 viestiä
paahde katottiin yhdellä äidinkielen tunnilla kun sitä ennen oli pitänyt lukea siitä se kirja... ihan O.K leffa (mielummin katon sitä kun opiskelen äikkää)

Norelski
Käyttäjä
147 viestiä
Joskus muistan että katsoimme koulussa Night of the living dead,ja sehän sitten johti siihen että jonkun nimeltämainitsemattoman urpon vanhemmat soittivat kouluumme ja valittivat opettajalle että nuorista tulee kieroutuneita vandaaleja ja heidän mielensä turmeltuu täysin jos tällaisia elokuvia vielä näytetään.

Juize
Käyttäjä
390 viestiä
^No tottakai se turmeltuu jos katsotte extremeraakaa väkivaltaa. Oliko kyseessä uudempi vai vanhempi? Jos uudempi, niin ei ihme että soittivat - tokihan lasten mieli turmeltuu jos aloittaa elokuvien katsomisen niinkin heikolla teoksella.
Itse en ole koulussa katsonut kuin Veljeni Leijonamielen ja Hip hei hutsun. Sääli, katsoisin mielelläni enemmänkin elokuvia koulussa.

Norelski
Käyttäjä
147 viestiä
Vanhempi versio se kyllä oli. Toki pakko kyllä sanoa, että harva nuori osaisi arvostaa tuon tapaista kulttilefffaa, joten sen näyttäminen koululaisille oli siinä mielessä aika tyhmä veto.

Chrattac
Tykittäjä
773 viestiä
Meillä yläasteella katseltiin leffoja muistaakseni seuraavasti:
HI -elokuvakurssilla:
· Pelastakaa sotamies Ryan
· Schindlerin lista
· Forrest Gump
· Takaikkuna
· Häjyt
· Good Bye Lenin!
· Brianin elämä
· Linnut
· Piukat paikat
· jokin italialainen pätkä, joka liittyi jotenkin hämärästi muun muassa elokuvateatteriin ja sen kameran käyttäjään. Elokuvassa teatteri taisi palaa ja kamerankäyttäjä lieni sokea (tietääkö joku?).
· Hide and Seek
· Kauas pilvet karkaavat
· Joitain muita elokuvia, joiden nimiä en muista
Ranska:
· Amelie
· Jokin toinen Tautoun elokuva
· Purppuravirrat
· Jokin ranskalainen ”ritarit siirtyy nykyaikaan taho päin vastoin” -elokuva (nimi?)
Ruåtši:
· Fucking Åmål
· Elling
· Pahuus
· Jalla! Jalla!
Uskonto:
· Kingdom of Heaven – taivas maan päällä
· Jokin jeesuselokuva
Äidinkieli:
· Jokin Alkesis Kivi -elokuva
· Rakastunut Shakespeare
Fysiikka:
· Apollo 13
Biologia:
· Karhu
Lisäksi:
· Henkien kätkemä
· Pitkä kuuma kesä × 100 (aina äänestettäessä kaikki urpot tahtoi katsoa tämän pätkän, joten minä itkin verta.)
Lukiossa on sitten tullut elämänkatsomustiedon kursseilla katsottua kolme elokuvaa ja lisäksi oppimateriaalina näytetty paria vähän matkaa. Filosofiassa taisivat katsoa Matrixin, mutta minä en siihen osallistunut. ET:ssä katsottuja Tsotsi, Leijapoika ja Perhonen lasikuvussa

The Wolf
Tähtääjä
2949 viestiä
· jokin italialainen pätkä, joka liittyi jotenkin hämärästi muun muassa elokuvateatteriin ja sen kameran käyttäjään. Elokuvassa teatteri taisi palaa ja kamerankäyttäjä lieni sokea (tietääkö joku?).
Nuovo Cinema Paradiso, oletettavasti

HorrorFreak
Käyttäjä
274 viestiä
Ala-asteella katottiin Sound of Music. Sit meille pidettiin siitä sellanen testi, jossa kävi ilmi, etten ollut seurannut kuin vähän alkua. Uskonnontunnilla taidettiin katsoa se Gandhi. Sit katottiin myös uskonnontunnila joku Mooseksesta kertova älyttömän pitkä leffa. Ja MYÖS uskonnontunnilla katottiin se kohta Indiana Jonesista (missä se nyt niistä olikaan) missä tältä yhdeltä revitään sydän irti. Sit ollaan katottu Juno ja Kielletty hedelmä... Enkuntunnilla paljon Simpsoneita. Tali-ihantalaa katottiin jostain kumman syystä bilsantunnilla... Joo, kyllä näitä riittää.

Pulu
Käyttäjä
16 viestiä
Peruskoulussa muistan ainakin että katottiin Truman Show, Blues Brothers ja Täällä Pohjantähden alla. Amikses katotiin sit Rambo 4 ja Crank 1. Varmaa jotaa muitakin tultuu kateltua mutta ei tuu nyt mieleen.

Jaaha
Käyttäjä
311 viestiä
Luettelen tässä nyt kaikki jotka viime lukukaudella meille näytettiin:
Täällä pohjan tähden alla
Disney Prinsessa Ruusunen
Disney Lumikki ja seitsemän kääpiötä
Kongo
Blues brothers
Joku aivan ääliömäinen elokuva ruotsin tunnilla, jonka nimeä en muista
Ja tietenkin monta kivaa dokumenttia hissan ja bilsan tunneilla... Loistava tilaisuus ottaa nokoset...

AP
Tähtääjä
1158 viestiä
Onhan noita useita koulussa katsottu. Lukiossa jollain filosofian tunnilla katsottiin Pleasantville ja eräällä historian tunnilla The Patriot. Yläasteella historiaa oppiessa katsottiin myös Braveheart (vaikka se ei juurikaan historiallisesti tarkka leffa ole). Gandhi on myös katsottu ja lukiossa englannin kielen tunnilla katsottiin Hitchcockin Takaikkuna.
Ala-asteella katsottiin ainakin GoldenEye ja Ace Ventura, moralistiopettaja otti muistaakseni vähän nokkiinsa tuosta jälkimmäisestä. Ala-asteella muistaakseni onnistuttiin jotenkin katsomaan myös Braveheart, korkeasta ikärajasta huolimatta. Tuosta taisi tulla tosin vähän sanomista joltain opettajalta, koska oppilaat olivat muka "pimittäneet" elokuvan todellisen ikärajan, mitä se sitten tarkoittaneekaan.

VierasTalo
Moderaattori
988 viestiä
Ala-asteella muistan, että todella usein katsoimme Yksin Kotona 2 -elokuvan. Ainakin kuusi tai seitsemän kertaa tuo on nähty. Aina ihmiset toivat sitä opettajan pöydälle katselua odottamaan. Hirveä pökälehän se kieltämättä oli/on. Muutakin katsottiin, muttei siitä ala-asteesta mittään muista. Yläasteella sitten katsottiinkin vähän parempaa matskua; muistan että hissantunnilla katsottiin Tanssii Susien Kanssa, ja olin yllättynyt miten hyvä se oli, kun joskus luulin sen olevan kovinkin tylsä. Tuntematon Sotilas tuli myös ekaa kertaa nähtyä historiantunneilla... Tylsähkö sillisalaatti nimeltään Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä katsottiin joskus ysin loppupuolella jossain valmistumisjutussa. Liisa Ihmemaassa ja Ice Age katsottiin enkuntunneilla, ja olin ehkä ainoa joka seiskalla tajusi Liisasta jotain enkuksi ilman tekstejä, kun sen jälkeisestä kyselytuokiosta nappasin täydet pisteet. Itsekehu on paras kehu, kuten sanotaan, joten oli pakko mainita.
Kympillä opettajalla oli tapana katselluttaa kaatuneiden muistopäivänä aina Schindlerin Lista, joten se tuli nähtyä. Katsottiin myös yhtenä päivänä Fahrenheit 451, mutta olin sairaana silloin, mikä kalvaa yhä. Juhlapäivinä katseltiin jotain mitä allekirjoittanut nyt milloinkin toi, kaikkea Top Secretistä Donnie Darkoon. Ammattikoulussa nyt on katsottu pääasiassa varsin asiaankuuluvia elokuvia Kauniista Mielestä yllättävän hyvään, tosin liian pitkään In the Best Interest of the Childreniin. Äikässä katsottiin myös Moulin Rouge! joka oli vähintään kiehtova kokemus.
Kokonaisuutena voisin sanoa olevani hieman yllättynyt jopa joistakin elokuvavalinnoista, joita olen joutunut koulussa kohtaamaan opettajien toimesta. Tuo kympin maikka etenkin näytti hyviä elokuvia välillä, jotka liittyivät opiskeltavaan aiheeseen, mutta tavalla, jota ei siltä elokuvalta odottanut. Esimerkiksi tuo Fahrenheit toimi kulttuuria ja sen tärkeyttä koskevan keskustelutunnin keskustelunaloittajana, vaikka itse olin aina ajatellut sitä tietynasteisena totalitarismikuvaelmana ja sivuuttanut sen palomies-aspektin. On se kivaa, kun koulu auttaa uusien asioiden löytämisessä ja oivaltamisessa.

banaanipalmu
Käyttäjä
321 viestiä
Ala-asteella muistaakseni onnistuttiin jotenkin katsomaan myös Braveheart, korkeasta ikärajasta huolimatta. Tuosta taisi tulla tosin vähän sanomista joltain opettajalta, koska oppilaat olivat muka "pimittäneet" elokuvan todellisen ikärajan, mitä se sitten tarkoittaneekaan.
Me muistaakseni viitosella katsottiin samaa periaatetta hyödyntäen luokan kanssa Scary Movien ja American Pie 3:n puoliksi, siihen asti kun opettaja sattui vilkaisemaan ruutuun sen yhden kusipään polttareiden aikaan, opettajaraukka ei kauheasti siitä tykännyt. Hirveää paskaahan noi molemmat on, mutta silloin diggailin.
Jaa-a, mitäs muuta sitä onkaan tullut öögattua. Yläasteella ei ole tullut katsottua juuri mitään, Baddingia lukuunottamatta, mutta sen sijaan ala-asteella noiden kahden yllämainitun lisäksi ainakin Scary Movie 3 (hyi helvetti), Austin Powers ja kultamuna (no ei paljon parempi), Ben-Hur (tässä on jo jotain pointtia), Dersu Uzala (silloin en juuri arvostanut, mutta näin jälkeenpäin ajatellen todella hyvä elokuva, joka ansaitsisi ehdottoman uusintakatselun) sekä Viulunsoittaja katolla (muista juuri mitään). Muistelisin myös, että opettajamme olisi joskus yrittänyt opettaa meille Chaplinin neroutta näyttämällä jonkun random-lyhärin, josta ei ole jäänyt mieleen mitään muuta kuin Charlien heittelemässä tiiliä rakennusmiehenä.

AP
Tähtääjä
1158 viestiä
Ai niin, olihan näitä vielä paljon enemmänkin. Lukion ruotsin tunnilla katsottiin Fucking Åmål, Jalla! Jalla! ja Kimpassa. Lisäksi lukiossa psykologian tunnilla katsottiin Super Size Me.
Ala-asteella joskus ensimmäisellä tai toisella luokalla katsottiin myös niitä Olipa kerran -sarjan pätkiä, joista itse toin joitain kotoa katsottavaksi. Joskus 5.luokalla katsottiin joku elokuva lastansa etsivästä äidistä enkä kyseisen pätkän nimeä muista (tuskin suuri menetys. Myös Beethoven tuli nähty melko ala-asteella.
Yläasteella myös muistaakseni 8 luokan viimeisella englannin tunnilla katsottiin L.A. Confidential. Kylläpä näitä tosiaan oli paljon enemmän kuin aluksi muistelin.

VierasTalo
Moderaattori
988 viestiä
Ala-asteella joskus ensimmäisellä tai toisella luokalla katsottiin myös niitä Olipa kerran -sarjan pätkiä, joista itse toin joitain kotoa katsottavaksi.
Hei joo, nämä olivat meillä yläasteen biologiantunneilla kovassa huudossa, etenkin Olipa Kerran Ihminen. Hyvää settiä, mutta ärsytti aina että kaikki hahmot näyttivät enemmän tai vähemmän samoilta; oli pahis, hyvis ja partaukko, ja niitä sitten varioitiin.

AP
Tähtääjä
1158 viestiä
Ala-asteella joskus ensimmäisellä tai toisella luokalla katsottiin myös niitä Olipa kerran -sarjan pätkiä, joista itse toin joitain kotoa katsottavaksi.
Hei joo, nämä olivat meillä yläasteen biologiantunneilla kovassa huudossa, etenkin Olipa Kerran Ihminen. Hyvää settiä, mutta ärsytti aina että kaikki hahmot näyttivät enemmän tai vähemmän samoilta; oli pahis, hyvis ja partaukko, ja niitä sitten varioitiin.
Kun nyt muistelen tarkemmin, niin olihan ne kaikki hahmot ihmeen samannäköisiä. Hieno sanoma noissa pätkissä kyllä oli ja asiasisältö niissä oli kunnossa, mutta itse animointi ei tosiaan ollut niin hirveän monipuolista.
Pitäisi varmaan nyt vanhempana katsoa uudestaan jotain niistä, suosikkejani olivat aina ne ihmiskunnan historiasta kertovat jutut.

Vasuri
Käyttäjä
1315 viestiä
Kun nyt muistelen tarkemmin, niin olihan ne kaikki hahmot ihmeen samannäköisiä. Hieno sanoma noissa pätkissä kyllä oli ja asiasisältö niissä oli kunnossa, mutta itse animointi ei tosiaan ollut niin hirveän monipuolista.
Pitäisi varmaan nyt vanhempana katsoa uudestaan jotain niistä, suosikkejani olivat aina ne ihmiskunnan historiasta kertovat jutut.
Mä näin pienenä niitä Olipa kerran Amerikka -jaksoja. Sillon ainakin pidin niistä, mukava sarja ja mukava kerrontapa. Hämärä muistikuva mulla on siitä, mutta ainakin Columbuksen muistan ja Marco Polon. Sen voisi ehkä nostalgiamielessä hankkiakin.

Hellblazer
Käyttäjä
131 viestiä
Kerran tuli ehdotettua yhden kurssin yhteiseksi elokuvaksi American History X:ää. Muuten oiva valinta, mutta kun lopputekstit pamahti ruutuun, niin koko luokka oli ensin vähän aikaa ihan hiljaa ja sitten joku alkoi itkeä luokan perällä. Loistava elokuvahan se on muuten, mutta vetää kyllä aina aika vakavaksi.

AP
Tähtääjä
1158 viestiä
Äidinkielen tunnilla tuli joskus yläasteella katsottua meilläkin tuo American History X. Opettaja toi sen itse katsottavaksi. Muistan vielä, kun alussa nähtävän seksikohtauksen aikana opettaja sanoi että "ei tää koko elokuva ole tällaista", jonka jälkeen koko luokan oppilaat repesivät nauramaan.