Keskustelua unista.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Keskustelua unista.

Harmonica
Käyttäjä
2264 viestiä

22.08.06 klo 08:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse näen varsin mielikuvituksettomia unia: lukion aikaan tavallisimmin pommiin nukkumisesta, kirjojen unohtamisesta ym. (taisin ottaa liikaa stressiä koulusta), nykyään ikäviä unia tulevista armeijan kertausharjoituksista (ei mikään ihmekään, niin paljon siellä oloa inhosin) :?

Kerran tosin onnistuin näkemään unta zombeista: mikään painajainen se ei tosin ollut, otin nimittäin kiväärin käteen ja pistin zombia matalaksi :D

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

23.08.06 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pikkupoikana, siinä 7-10-vuotiaana näin usein unia että jokin elokuvista tuttu hahmo tai otus jahtaa minua. Juoksin pihametsässäni mm. Predatoria ja King Kongia aikoinaan pakoon ja murskasipa Kong kerran kotitalonikin silmieni edessä. Myös Freddy Krueger oli unissani tuttu kasvo.

Harmonica
Käyttäjä
2264 viestiä

23.08.06 klo 10:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun selasin topicin vanhoja viestejä ja törmäsin noihin Lucid-uniin, niin täytyy mainita, että niitä minäkin jossain vaiheessa näin melko useinkin. Silloin kuin tuollaista unta näin, niin useimmiten tavoitteenani oli tehdä jotain vastuutonta, mitä ei tosielämässä uskaltaisi/voisi/edes haluaisi :shock: Erityisen voimakkaita nuo unikokemukset eivät tosin olleet. Esimerkiksi Wikipediassa näyttäisi olevan sellaista juttua, että jotkut tällaisia unia näkevät varmistavan niitä näkevänsä esimerkiksi lukemalla tekstiä kahteen kertaan. Kerran olen kyllä yrittänyt tuollaisessa unessa jotain tekstiä lukea, mutta eihän siitä oikein mitään tullut.

Lentämisestä olen myös nähnyt muutamaan kertaan unta. Itse olen kuullut, että tuo kertoisi hyvästä itsetunnosta. Voinpa sanoa, että tuo ei ainakaan pidä paikkaansa :D

Itselläni kun ei noita mielenkiintoisia unia pahemmin ole, niin kerronpa tässä pari isäni unista (hän näkee mitä kummallisimpia unia).

Eräässä unessa hän yritti paeta kauhakuormaajaa: aina kun hän juoksi sitä karkuun niin sen kauha jo ilmestyi seuraavan nurkan takaa. Hän pakenikin kauhakuormaajaa läheiseen korkeaan rakennukseen. Yhtäkkiä hän olikin mummo (!) ja mietti että uskaltaisiko kiivetä rakennuksen portaita ylös asti. Sitten hän kuitenkin rohkaisi mielensä ajatellen että onhan minulla hyvä vanhuusturva. :lol:

Toisen unen hän oli nähnyt lapsena. Siinä hän oli veljensä kanssa ja he kohtasivat valkoisen hevosen. Veli totesi tuohon, että haluaisi sen hevosen. Isäni osoitti taivaalle, jossa ratsasti mustia hevosia ja sanoi: "ei, nuo ovat sinua varten". :shock: Huhhuh, kuin jostain Ingmar Bergmanin elokuvasta.

Mr. Pink
Käyttäjä
1245 viestiä

06.09.06 klo 00:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime yönä näin oudon unen, jossa olin katsomassa Superman Returnsia kaverin kanssa. Se oli aika oudossa teatterissa jota on vaikea selittää. Taisi olla joku vauvakino tai joku, koska jossain vaiheessa kaikki menivät nukkumaan :shock:

Squiddy

02.11.06 klo 10:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänä aamuna luulin että on lauantai... Näin unta siitä että olin kavereiden kanssa perjantai-iltaa viettämässä ja sitä kautta luulin että on lauantaiaamu :cry: V*tutus oli melko suuri kun tajusinkin että pitää lähteä kouluun :?

Clementiney
Käyttäjä
62 viestiä

02.11.06 klo 12:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutama yö sitten näin unta, että lähdin kaupungille erään tuttavani kanssa ja tiesin, että jos jättäisin hänet yksin, hän alkaisi heti ryypätä. Tämä ryyppääminen yleensä hänen kanssaan ajautui ihan älyttömyyksiin, joten pelkäsin sitä todella. Loppujen lopuksi en enää muistanut mihin jätin tuttuni ja lähdin etsimään häntä täydellisen tuttavani kopion kanssa. Tämä kopio vain oli täysin selvin päin ja yritti tosissaan auttaa minua. Tuntui, että ajaduimme koko ajan väärille kaduille ja paikat, jotka luulin tuntevani eivät olleetkaan enää samanlaisia. Tuntui hyvin ahdistavalta herätä sinä aamuna.

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä

05.11.06 klo 10:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pari vuotta nuorempi broidi näki hauskaa unta pari viikkoa sitten. Jätkä istui unessaan ihan rauhassa heinäpaalilla. Sitten hän näki kuinka Kupla-volkkari ajoi takaa miestä samalla pellolla ja hyppyrin kautta pomppasi ilmaan ja laskeutui jahtaamansa miehen päälle katkaisten tämän kahtia kuin Bad Tastessa konsanaan. Katkaistu huusi ja huusi huutamistaan. Palomies tuli paikalle ja alkoi suihkuttaa letkustaan verta huutajan päälle. Tässä vaiheessa porukkaa alkoi kerääntyä katsomaan tätä näytöstä. Broidi kyllästyi ukon huutoon ja ajeli pulkalla pois heinäpaalilta...

Nappasinpa sitten tuon Kuplalla-ukko-kahtia-pellolla-idean erääseen käsikseeni :D.

Scarface
Tykittäjä
2431 viestiä

05.11.06 klo 12:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Asikkalan hautausmaalla kun on noita sukulaisia haudattu näin kummaa unta liittyen siihen paikkaan. Oli kesä ja aurinkoista ja siellä hautausmaan vieressä oli iso, korkea ja musta hautakivi, jossa oli jotain kummallisia epitafeja ja nimiä. Tiesin, että ne oli mun sukulaisia siihen haudattuna. Nimet olivat tyyliin "Leo ? 1987-1675" ja missään ajoissa ei ollut järkeä. Sitten hautaan heijastu sinistä valoa ja heräsin outoon pääkipuun. Kumma olo...

Thaiger
Käyttäjä
88 viestiä

06.11.06 klo 14:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Useasti tulee nähtyä niin älyttömiä unia, että niille nauraa sitten jälkeenpäin. Tänäänkin unessani hyppäsin benjihypyn talonkatolta ja jotenkin sain sitten siinä repästyä käteni irti. No, ei siinä auttanut muu kuin mennä teippaamaan tarrateipillä käsi kiinni ja hommahan oli sitä myöten selvä. :)

Harmonica
Käyttäjä
2264 viestiä

08.09.07 klo 07:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin juuri cooleimman koskaan näkemäni unen. Oli ihan pakko nousta ylös kesken yöunien ettei unohtuisi. Eli näin se meni:

Veljeni, minä ja yksi ystäväni oltiin yhdessä katsomassa elokuvaa DVD:ltä. Se oli kauhuleffa. En muista enää elokuvan alkua, mutta se päättyi siihen, kuinka minulle katsojana soitettiin erästä ääntä hyvin elävästi korvan juuressa. Tuo ääni tuli siitä, kuinka hammaslääkäri jollain taltantapaisella työkalulla voimakkaasti hankasi hampaita, niin että jokaisella työnnöllä kuului inhottava riipivä ääni korvanjuuressa. Vähitellen tuo ääni tuntui siirtyvän korvanjuurestä yhä lähemmäksi omaa leukaani. Yhtäkkiä heräsin, tajuten makaavani paikoillani, pystymättä liikuttamaan mitään jäseniäni ja tuo "hammaslääkäri" oli luonani, valmiina jatkamaan toimenpiteitään. Sanoin ääneen hiljaisesti "apua". Silloin heräsin uudelleen, tajuten että kyseessä olikin vain elokuva, jonka päättelin jotenkin alitajunnan avulla onnistuneen vaikuttamaan ajatuksiini niin, että tunsin oikeasti olevani elokuvassa mukana (ja nukuttamaan minut, mutta tuo ei mieleeni unessani tullut). Veljeni ja ystäväni nauroivat minulle kun olin ääneen kutsunut apua. Kysyin heiltä, että olivatko he kokeneet saman kuin minä ja he myönsivät, että olivat. Menin heti kertomaan elokuvasta vanhemmilleni ja joillekin muille joita oli paikalla (olimme unessa vieraana joidenkin tuttujen luona). Kerroin heille, että en ole ikinä pelännyt mitään elokuvaa katsoessani, mutta tätä katsoessa pelkäsin. Kyseessä oli ehdottomasti pelottavin koskaan näkemäni kauhuleffa.

Tuossa vaiheessa heräsin oikeasti. Sitten kun jälkeenpäin mietin, että mitkä kaikki olivat lähteitä tuon unen muodostumiseen, niin ainakin seuraavia tuli mieleeni:
1. Minua on aina kiehtonut ajatus siitä, kuinka voisi kirjoittaa kirjan jossa kirjan kertoja paljastuisi lopulta murhaajaksi, tai että hän ainakin olisi osallisena tapahtumiin. Johdantona tuohon on mieleeni ajatus kirjasta, jossa lukija itse tuntisi olevansa tapahtumiin osallinen (tuon ajatuksen pohjaltahan on tehty elokuva, nimittäin Päättymätön tarina).
2. Ringusta saattaa olla ajatuksia peräisin oikeasti vaaralliseen (tai tässä tapauksessa siltä tuntuvaan) elokuvaan.
3. Luin joskus wikipediasta unihalvauksesta, jossa henkilö herää, muttei pysty liikkumaan. Minulla ei ole ikinä ollut unihalvausta, mutta näin siis unta, jossa minulla oli sellainen. Ja vaikka minulla ei ole aikaisempaa kokemusta unihalvauksista, niin silti sen kokemus unessa oli hyvin paljon sellainen kuin sen wikipedian mukaan pitäisikin olla (kokemukseen sanotaan liittyvän usein tuntemuksia pahan olennon läsnäolosta).
4. Jonkun jokin aika sitten postaama Virtual Barbershop [www.youtube.com] -äänikikkailu.
5. Viisaudenhampaan poisto. Kyseisessä toimenpiteessä kun ei puudutuksen takia tunne juuri mitään, mutta kuulee kyllä ne inhottavat äänet, jotka muistuttivat pitkälti niitä, joita unessanikin kuulin.
6. The Dentist -nimisestä kauhuelokuvasta ja sen jatko-osasta olen kuullut, mutten niitä ole kyllä nähnyt.

Aika mielenkiintoisa on myös se, että kun en ole ikinä nähnyt elokuvaa jossa olisin pystynyt pelkäämään, niin nyt näin unessa sellaisen, vaikkei sellaista mahdollista oikeasti olisikaan tehdä. Mutta ainakin siitä tuli mainio kauhu-uni, jossa oli vielä runsaasti juonitwistejä :D

KolmasMies
Käyttäjä
562 viestiä

08.09.07 klo 14:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiehtova topic! Eipä käynyt mielessä että tälläinenkin täältä löytyisi. Unet ovat aina kiinnostaneet minua, johtuu varmaan siitä että pienenä näin niitä paljon. Enimmäkseen painajaisia, nykyään näen vain liian realistisia unia joista ei ole mitään kiinnostavaa kerrottavaa. Taino pitkään aikaan ei ole tullut mitään mieleen painuvaa unta, mutta lapsuudestani on näitä useampiakin. Tässäpä muutama uni:

5v Uni
On aurinkoinen ja kaunis päivä. Äitini ja minä olemme kotipihan puistossa, joka on suuren kallion päällä. Istun keinussa ja äitini antaa minulle vauhtia, sitten ilma pimenee. Äitini on kadonnut ja pirullisen ilkeä noidan nauru tärähtää taivaalta. Kuuluu jatkuva kimerä ääni joka toistaa sanoja:" et enää koskaan tule näkemään häntä"... Sitten ikään kuin lennän taivasta kohti ja yritän etsiä mistä tuo karmea nauru kuuluu.

Sitten herään ja muistan kun kuulin yhä tuota karmeaa naurua. Jännää on myös se että 5-vuotiaasta en muista pahemmin mitään muuta kuin painajaisiani.

6v Uni
Isoveli ja hänen tyttöystävä (nykyinen vaimo), jonka olin kerran tai kaksi aikaisemmin tavannut. Ovat meillä kylässä. Äitini valmistaa ruokaa ja isoveli ja isä juttelevat. Minä puolestaan juoksentelen ympäriinsä, niinkuin minulla oli silloin tapana. Sitten juoksen keittiöön. Äitini ei ole enää siellä. Sitten juoksen olo huoneeseen. Isoveli ja isä ovat kadonneet. Sitten lakkaan juoksemasta. Kävelen eteiseen, kunnes kuulen outoa kituvaa ääntä, kuin joku vanhus olisi tukehtumassa. Ääni tulee selvästi kylpuhuoneesta. Lähestyn hitaasti sen ovea, kunnes saan käteni kahvalle ja avaan oven varovasti, Kaikkialla on pimeää. Kuuluu vain tuo outo ja oksettava ääni. Laitan valot päälle. Lattialla on kolme vihreää tennispallon kokoista munaa? Jotka sätkivät ja yrittävät päästä liikkeelle. Jostain vain tiedän että nuo munat ovat isä, äiti ja isoveli. Sitten juoksen pois kylpyhuoneesta, pitkän eteis käytävän lävitse kohti kammaria, jonka ovi on suljettu. Avaan sen nopeasti. Ja huomaan sängyllä valtavan vihreän liskon näköisen otuksen, jolla on kymmeniä lonkeroita ja tällä otuksella on isoveljen tyttöystävän pää ja se pitää inhottavaa liskomaista sihinää. En ehdi edes ajatella kun yksi lonkeroista on kaulallani ja se nostaa minut ilmaan ja kuristaa ja kuristaa...

Sitten herään ja vielä tuosta samasta sängystä. Muistan kuinka pelkäsin kauheasti ja miten lähdin mahdollisimman nopeasti tarhaan joka oli samassa talossa missä asuin.

Lapsuuden unissani toistuvia hahmoja olivat usein: Pelle, joka yritti usein kidnapata minut. Paha noita oli hahmo joka lenteli taivaalla ainakun jotain pahaa tapahtui. Hyvä noita oli taas kaverini joka auttoi minua kaikenlaisissa pulmissa. Sininen lava auto (joka oli oikeastikkin olemassa, se kävi aina talvisin jäädyttämässä pihamme jään) unissa tälle ei ollut ohjaajaa, vaan auto liikkui itsekkeen ja yritti usein ajaa päältäni. Joissain unissani pahuutta kuvasi punaiset silmät, jotka syntyivät joskus joillekkin läheisilleni, ikäänkuin joku paholainen olisi ottanut nämä valtaan silloin.

Nykyään näille unille nauraa, mutta muistan kuin vielä silloin osa unista pelotti aivan valtavasti. Pitkään aikaan en ole nähnyt unta joka olisi oikeasti pelottanut.

Joissain unissa on käynyt hauskasti että olen tietänyt näkeväni unta ja yrittänyt käyttää asiaa hyväkseni ja tehdä kaikkea sitä mitä ei oikeasti kehtaisi tai voisi tehdä. Painajaisissa joissa olen tietänyt näkeväni unta olen yrittänyt kaikin hauskoin keinoin päästä pois unesta, joskus olen jopa hypännyt parvekkeelta, kun joku murhaaja jahtasi minua. Ironista oli se että kun putosin maahan en kuollutkaan vaan jouduin takasin painajaiseen ja yhdessä unessa tein saman tempun mutta juuri kun oli koskettamassa maata lähdinkin lentelemään taivaalle. :D

Useasti kuulee kun kaverit kertovat unistaan he mainitsevat lähes aina sen että näkevät unta putoamisesta ja juuri kun ovat osumassa maahan heräävät. Minulle ei ole kun kerran käynyt näin. Olen kyllä putoillut paljon, mutta heräillyt vähemmän. :lol:

Unimaailma on kyllä hemmetin kiinnostava, eikä aina edes elokuvat vedä vertoja sille. Lynch on kyllä muutamissa leffoisaan päässyt pelottavan lähelle unta. Kerronpa vielä yhden tarinan siitä kun mutsini näki enne unen, tässäpä se:

En ollut vielä syntynyt silloin, mutta äitini, isäni, veljeni ja heidän kaverin oli tarkoitus lähteä landelle seuraavana päivänä, jolloin oltiin luvattu pakkasta ja huonoa ajokeliä. Tämä on siis kaikki totta. Äitini näki yöllä unen jossa heidän edessään olevan auton edessä oleva auto suistui tieltä ja ajoi kallioon. Sitten he pysähtyi katsomaan tilannetta. Isäni ja perheen kaveri lähtivät autosta katsomaan mitä oli käynnyt ja äitini sanoi veljelleni että älä sinä mene katsomaan. Ja tämä kaikki tapahtui seuraavana päivänä. Kuulostaa varmaan hämyltä, no niin se kuulostaa minustakin, mutta täytyy sanoa etten voi olla uskomatta tuohon :) .

Emperor
Käyttäjä
250 viestiä

09.07.08 klo 23:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä, unia tulee nähtyä joskus paljonkin.Olen yrittänyt etsiä niihin tulkintoja turhaan.Useimmiten uneni ovat mukavia ja näen harvoin painajaisia.
Tässä yksi uneni,jonka näkemisestä on noin puolivuotta mutta se on jäännyt vaivaamaan, joten eihän sitä unohda.Jos joku teistä osaa edes vähän tulkita unia, niin olisi mukavaa jos joku heittäisi analyysiä.

Eli asiaan. Näen siis unta,että olen nainen, vaikka todellisuudessa olen mies. Seison jossakin kivihallissa puettuna koreisiin vaateisiin,sellaisiin keskiajan tyylisiin.Keskellä salia on hirttolava ja sen ympärillä paljon ihmisiä.Sitten saliin tuodaan nainen, joka on määrätty hirtettäväksi. Jostakin syystä naista ei hirtetäkkään, vaan teloitettavaksi valitaan minut.
Minua aletaan raahata kohti hirttolavaa, ja tietysti tappelen vastaam kaikin voimin mutta turhaan. Yhtäkkiä ihmiset ympärilläni saavat päähänsä, että eivät hirtäkkään minua,vaan tyytyvät leikkaamaan hiuksia päästäni.Unessa minulla on pitkät kiharaiset ja punaiset hiukset.Ja niin hiuksia alkaa putoilla, mutta sitten herään.Mainittakoon tähän väliin,että jos näen unta naisesta hänellä on unessani aina punaiset hiukset.

Eli jos tuohon löytyy jotain selitystä, niin olen tyytyväinen.

Mutta oletteko koskaan nähneet niin hauskaa unta,että herätessännekin olette nauraneet? Minulle kävi näin hyvin,hyvin kauanaikaa sitten.
En muista siitä unesta mitään, mutta kun olin herännyt niin muistan, että nauroin unelle yhtä makeasti kuin hyvälle komedialeffalle.Harmi, etten yhtään muista millainen se uni oli..

andy
Tähtääjä
1491 viestiä

10.07.08 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tossa N-2 vuotta sitten sattui kyllä aika ihmeelinen asia itselleni. Olin eräänä Torstai-yönä n-klo 03.10 ilmeisesti menossa jo töihin, vaikka bussi lähti vasta aamulla 7. Tajusin vasta itse kotipihaa ohittaessa, että mihin helvettiin olen oikein menossa. Olin ilmeisesti ollut jonkinlaisessa puoliunessa ja katsonut kellon väärin.

Trinity
Käyttäjä
421 viestiä

10.07.08 klo 18:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistan parhaiten unen lapsuudestani kun olin katsellut Noidat elokuvaa koko päivän. Sitten näin kauheaa painajaista että noidat vetivät minut vessanpöntöstä alas. Nykyisin muistelen sitä aina huvilla mutta muistan kyllä kuinka peloissani olin seuraavat yöt.

Dekabristi
Tähtääjä
813 viestiä

10.07.08 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi harvinaislaatuinen painajainen, joka on jäänyt mieleeni pysyvästi tuli alitajuntaani viime keväänä.

Olin Oulussa isäni kanssa käymässä ja päätin jostain syystä mennä käymään cityntalossa kiertelemässä. Käveleskelin siellä mietteissäni vähän aikaa ja sitten astuin ulos.

Oli sellainen kylmä mutta aurinkoinen kevät päivä ja kaikki tuntui olevan ihan valkoista. Aloin kävellä katua pitkin oikealle ennen kuin huomasin, että vastakkaisella kaistalla oli jokin paperikassi ja joku sen vieressä näkyi makaavan maassa pyörtyneenä.

Ylitin kadun ja kävelin toiselle puolelle. Sillä hetkellä ihmisiä alkoi olla jo enemmän. Osa kiljui, osa itki. En tiennyt mitä oli tapahtunut. Kaikki vain seisoivat tuon paperipussin äärellä.

Kävelin paperipussin luo kysellen ohittamiltani ihmisiltä, mitä oli tapahtunut. Sen enempää en kuitenkaan saanut kuulla, kuin että "tämä on kamalaa...". Sitten astuin paperipussin luo.

Verta ja lihaa. Pussin sisällä oli lähes jauhenlihaksi silpottu ruumis. Tarkemmin tarkastellessani pussi ei ollutkaan tehty paperista, vaan kuivatetusta ihosta, jonka narut olivat ilmeisesti jänteitä. Irtileikattu päänahka hiuksineen päivineen oli aseteltu lihasilpun päälle.

Aloin itsekin huohottaa. Olin hirvittävän järkyttynyt vielä silloinkin, kun poliisi tuli paikalle ajamaan meitä pois.

Kotiin päästyäni menin laittamaan television päälle. Uutisissa kerrottiin useista "pusseista", joita oli ilmestynyt ympärikaupunkia samaisen aamun aikana. Ruumita ei toistaiseksi oltu voitu tunnistaa, sillä silppu oli niin hienoa.

Ja sitten heräsin.

Tällainen uni aiheutti lopulta sen, että elokuvat Seitsemän ja Saw alkoivat todella kiinnostaa minua. Tähän päivään mennessä olen nähnyt ne, ja jotain samankaltaisuuksia näiden elokuvien (eteenkin Seitsemän) ja uneni tunnelmassa oli. En ollut koskaan nähnyt näitä elokuvia aiemmin, joten aloin pitää tätä jonkinsortin enneunena. Tai jonain sellaisena. Outoa se kieltämättä oli.

Jos joku haluaa filmauttaa aiheesta elokuvan, oikeudet käyvät minun kauttani :P

BJ
Käyttäjä
32 viestiä

12.07.08 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unia tulee nykyään hyvin harvoin ja jos tuleekin ne ovat sellaisia paska unia. Esim. menen ostamaan kaverille kengät jne..
Ennen tuli nähtyä suhtkoht ahdistavia unia,joissa peiliin katsoessa naama alkoi sulamaan,tai joku seurasi autolla perästä kun kadulla käveli.

Leivo
Käyttäjä
38 viestiä

12.07.08 klo 19:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeyön uneni paljasti minulle jotain mielenkiintoista. Yleensä herään unesta säpsähtäen, jos olen unessa ollut juuri kuolemassa tai jokin örkki on saanut minut kiinni ym. Viime yön unessa olin kavereiden kanssa jossain kesäkonsertissa, kun yhtäkkiä ilmoitettiin, että kaikkien täytyy käydä vetämässä yksi biisi lavalla. Hätäpäissäni valitsin kappaleen Kuuden ikäinen, johtuisko siitä että olen sen joskus penskana koulun juhlassa laulanut. Kaikki muut lauloivat jonkin menevän kipaleen ja oma lapsellinen valinta alkoi pikkuhiljaa hävettää. Kun sitten itse astuin estraadille ja tartuin mikkiin: PÄKS, heräsin säpsähtäen todellisuuteen.
Nytpä tiedän missä kategoriassa julkinen laulaminen minun päässäni on :D

vomppa_98
Käyttäjä
70 viestiä

14.07.08 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Usein näen unia, joita en muista aamulla lainkaan, mutta muistan aivan selkeästi jonkin tietyn seikan unesta (esim. tapahtumapaikan), mutta en muuta. Sitten koko päivän yritän pääni puhki miettiä että miten se uni meni, mutta enpä tietenkään muista. . .

viime yönä näin hauskaa unta. Minä ja pikkusiskoni ollaan kummisedän kanssa kävelyllä, ja sitten vieressä olevalla kukkulalla tallustelee, Uni-Suomessa kun ollaan, mikäpäs muu kuin aito leopardi. Ja yllätys yllätys pistämmekin sille hihnan kaulaan ja se on kesy kuin koira, ja sitä voi taluttaa kuin koiraa. . . Sitten se yhtäkkiä katoaa. No niin, seuraavaksi mennäänkin siihen päiväkotiin, jossa olin pikkulapsena. Sitten ihmetellään että missä se leopardi on, ja kuinkas ollakaan napataan ilmasta kiinni ja venytetään siitä esiin leopardin käpälä. Sitten iso kissa vain vedetään tyhjästä esiin. . . siinä kohdassa tajusin että untahan tämä on, mutta harmitti, sillä pidän isoista kissapedoista todella paljon.

vomppa_98
Käyttäjä
70 viestiä

14.07.08 klo 17:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

todella hauskaa on, kun tietää näkevänsä unta, ja voi tehdä kaikkea. iTse teen usein sellaista mitä olen todlelisuudessa aina halunnut tehdä, mutten ole voinut/ehtinyt.

Ja monissa unissani tapahtumat sijoittuvat johonkin oikeaan paikkaan. Esim. Viime yön toinen uni minkä muistan oli sellainen jossa räiskimme zombeja meidän mummolan vajasta käsin. Silloin tiesin näkeväni unta, elikkä ei kun zombeja tappamaan. Oikeastaan se oli aika hauskaa. . . .

andy
Tähtääjä
1491 viestiä

14.07.08 klo 18:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikka kirjoitin tuonne ylemmäs yhden erikoisen uni-homman, niin tuli mieleen vielä yksi aika erikoinen juttu vuosien takaa.

Unessani olin jonkinlaisen punaisen omakotitalon pihassa ja olin kävelemässä ovea kohti, kunnes tajusin, että kenkääni osui jotain?. Sitten huomasin, että piha on täynnä kyykäärmeitä ja meikällä nousi tuska-hiki otsalle ja sen jälkeen kyllä heräsinkin, enkä enään nukkunut. Muutama vuosi tuosta lähdin koirien kanssa kävelylle vähän pidemmälle ja yhtäkkiä huomasin täysin samanalaisen talon, kuin tuolloin unessani. Kaikki oli kuin realistisesti paikallaan (paitsi käärmeet), hetken aikaa oli pieni deja vu olo tuon jälkeen.

Keskustelut