Keskustelua unista.
Foorumin päävalikkoon › Legendaloota › Keskustelua unista.

amiraali
Käyttäjä
144 viestiä
Tulipa luettua tämä thread läpi ja sen verran oli kiinnostavaa matskua, että päätin tutustua enemmänkin näihin lucid-uniin. Itsekin olen joskus nähnyt näitä ja myös osittain onnistunut muokkaamaan niitä. (Usein kyllä herään siinä vaiheessa kun liikaa yrittää).
Luin kuitenkin asiasta lisää ja sain selville, että näitä unia voi opetella näkemään. Joku asiaa tutkinut oli keksinyt hyvän keinon huomata, milloin näkee tällaista unta. Hän alkoi valveilla ollessaan tekemään todellisuustarkistuksia. Esim. katsoi kelloa ja hetken päästä katsoi uudestaan. Jos kello näyttää samaa, tietää ettei ole unessa. Näitä keinoja oli myös muita ja ehkä parempiakin.
Joka tapauksessa itse päätin kokeilla tätä todellisuustarkistusta valveilla ollessani. Ja toden totta jo muutaman päivän päästä onnistuin unessani ensimmäistä kertaa tietoisesti todistamaan, että näen unta. Mahtava fiilis! Silti unen hallitseminen vaatii vielä enemmän harjoitusta. Nyt vaan pitäisi ottaa vielä enemmän selvää asiasta, sillä nämä unethan koetaan yleisesti erittäin hienoiksi kokemuksiksi. Mikäpä sen hauskempaa kuin, että voi tehdä ihan mitä haluaa täysin aidossa ympäristössä?! Voittaa World of Warcraftin mennen tullen.
Nyt kaikki yhdessä harjoittelemaan unennäkemistä!

conio
Käyttäjä
545 viestiä
Synnytinpä tuossa ~15min sitten kissan, mietin että taittaakko niskat vai vetäisikö pöntöstä alas. Enpä taida nukkua päikkäreitä taas vähään aikaan

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä
Synnytinpä tuossa ~15min sitten kissan, mietin että taittaakko niskat vai vetäisikö pöntöstä alas. Enpä taida nukkua päikkäreitä taas vähään aikaan :)
Kieltämättä päiväunet ovat aina ne kaikkein skitsoimmat.

3972 viestiä
Synnytinpä tuossa ~15min sitten kissan, mietin että taittaakko niskat vai vetäisikö pöntöstä alas. Enpä taida nukkua päikkäreitä taas vähään aikaan :)
Onpa outo uni. Juuri tuollaisten takia en ikinä nukukaan päivisin.

Tolppanen
Käyttäjä
1460 viestiä
Tuleehan niitä unia sillon tällön nähtyä. Varmaan useamminkin, mutta kun en tahdo ikinä muistaa niitä. Painajaisia ei oo vähään aikaan tullut. Päiväunia en nuku, koska en muuten saisi unta öisin.

Jope Pitkäviha
Käyttäjä
1755 viestiä
Paras näkemäni uni oli että olin Anttilan miljoonas asiakas ja sain sinne 1000 euron lahjakortin...aaahh...Kunpa se olisi totta...

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä
Paras näkemäni uni oli että olin Anttilan miljoonas asiakas ja sain sinne 1000 euron lahjakortin...aaahh...Kunpa se olisi totta...
Ai jai mikä ihana uni!
Itse näen usein unia yleensä ne ovat ääliömäisiä ja hauskoja mutta kyllä painajaisiakin näen ja painajaisethan ovat ihan parhaita (ainakin jos ne ovat elokuvamaisia "gore unia" ).

Clementiney
Käyttäjä
62 viestiä
Näin tuossa jokin aika sitten unen, jossa työnsin puukon syvälle isomahaisen miehen mahaan, mutta tämäpä ei vain suostunut kuolemaan... Katsoi vain sitä puukkoa, vaikka kuinka kääntelin. Pelottavaa... Niistä unista joita muistan ei useinkaan ole monet kovin iloisia... Saa kai purkaan kaiken ahdistuksen alitajuisesti...

Scatter
Käyttäjä
408 viestiä
Yksi parhaimmista unistani:
Matkustin ajassa taaksepäin ensin 80-luvulle. Oli aivan uskomatonta tutkia omaa kotikaupunkia. Kaikki näytti olevan kuin kellastuneesta valokuvasta ja se jos mikä oli hienoa. Ennustin myös ihmisille asioita mm. WTC:n terrori-isku, Irakin sota ja sanoin, että Nokian osakkeita kannattaa ostaa ennen 2000-lukua. Sitten menin nykyaikaan ja aloin tutkia vanhoja lehtiartikkeleita joissa oli juttua minusta ja ennustuksista jotka toteutuivat

Arsi T. Elokolikko
Ylläpitäjä
3248 viestiä
Tulipa tässä mieleeni, että tässä kerran kesällä tuli nähtyä todella skitsoa unta. En ala selittämään, enkä edes enää tarkalleen muista, pääpiirteittäin tapahtumia, mutta paikasta paikkaan meikä joutui...
Yksi "kohtaus" unesta tapahtui kuitenkin jonkinsortin pelottavan valkoisessa mainostoimistossa, joka pestasi minut tekemään Suomen teiden varsille Leffatykki-mainoksia.
Seuraava muistikuva heittikin minut kumpparit jalassa kahlaamaan syvään paskaojaan (näytti muuten siltä ojalta, johon Malkovichin päästä pudotaan ), johon piti pystyttää megalomaanisen kokoinen Leffatykkikyltti. Siis minun yksinään. Mielenkiintoista kyllä, paskaojasta aukesi maisema suoraan Bob Galen Valtatie 60 -leffan kyseiselle maagiselle tieosuudelle. Ja tuota leffaakaan en ole katsonut yli kahteen vuoteen... että repikäätte siitä aloittelevat unipsykologit!
Enempiä en paljastele, säästän ne Seiskan sponsoroimaa unikirjaani varten.
PS. Intissä yksi tupatoveri alkoi yötä ennen virallista ylentämistilaisuutta kiittelemään yliluunanttia ylennyksestä unissaan... voitte olla varmoja, että mies ei säästynyt vattuilulta.

TheShining
Käyttäjä
1309 viestiä
Yksi "kohtaus" unesta tapahtui kuitenkin jonkinsortin pelottavan valkoisessa mainostoimistossa, joka pestasi minut tekemään Suomen teiden varsille Leffatykki-mainoksia.![]()
Seuraava muistikuva heittikin minut kumpparit jalassa kahlaamaan syvään paskaojaan (näytti muuten siltä ojalta, johon Malkovichin päästä pudotaan), johon piti pystyttää megalomaanisen kokoinen Leffatykkikyltti. Siis minun yksinään.
Hah, ehkä tuo on kaikkien tykittäjien tuleva kohtalo, jos Leffatykki nousee suurempaan suosioon.
Itse näin noin 5-6 vuotiaana omituisempia unia kuin nykyään. Muistaakseni kerran sellaista, jossa joku piirroshahmon tyylinen pesukarhu tuli jollain jeepillä huoneeseeni, joka oli unessani normaalia isompi.

Tuomas
Käyttäjä
294 viestiä
Unet, jos ne muistaa on älyttömän rentoja. Varsinki sekavat unet, joissa ei oo mitään järkeä on siistejä ja inspiroi piirtämään sitä tapahtunutta unta. :S
Multa löytyy siistejä sarjiksia esim. siitä, ku olin Penelope Cruzin kanssa Arnoldsissa syömässä kiviä, jotka muuttu vatsassa norsuiks. Tosin noihin sarjiksiin pitää tietenki kehittää jotain juonta kans, mut peruslähtökohtana on aina uni/unet (joskus voi yhdistää monta) minkä näki.

Mr. Pink
Käyttäjä
1245 viestiä
Nyt tuossa pari päivää sitten näin unen jossa Robert De Niro voitti Oscarin :D. Aloin tuon jälkeen kaivata Oscar-gaalaa...

minna
Käyttäjä
913 viestiä
Itse olen nähnyt unta, että olin Robert DeNiron näyttelijäkoulussa. Bobby laittoi meidät itkemään vakuuttavasti ja sitten piti saada aikaan aito aivastus tuosta vaan. Käskystä aivastaminen ei multa luonnistunut, jolloin ope heitti nenälleni pippuria - johan alkoi aivastuttaa. Se oli hauska uni.
Unet on kyllä mieletön juttu. Olen nähnyt sellaisiakin unia, joilla on ollut yhteyttä seuraavan päivän tapahtumiin. Joskus näin unta ihmisistä, jotka harjoittelivat puhetta. Joku puhui peilille ja joku puheli itsekseen kadulla. Seuraavana päivänä kaveri joutui pitämään esitelmän yksin, vaikka se oli ollut tarkoitus pitää kolmen ihmisen voimin ja muissa ryhmissä oli peräti neljä henkeä. Tuosta unesta tuli pelottava flashback.

The Wolf
Tähtääjä
2949 viestiä
Unistani löytyy lähes poikkeuksetta punaisia samettiverhoja, savua, todella outoa porukkaa, seksiä ja jotain selittämätöntä ja joskus jopa pelottavaa kamaa. Liikaa Lynchiä on näemmä tullut katsottua .

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä
Viime vuonna näin pelottavimman ja ahdistavimman unen, minkälaista en ole sen jälkeen sitten nähnytkään (ainakaan näin outoa):
Uni (muistaakseni) alkoi visiolla, jossa olin synkässä ja koleassa pyöreässä huoneessa. Seinillä oli tauluja, joissa oli kuvia sairaalan sisältä (jostain synnytysosastolta kai?) jossa oli vauvoja synnyttäviä seeproja. Sitten huoneen keskelle syttyi valokeila. Valokeilan keskelle asteli aasi ja pysähtyi siihen. Siinä se oli ja tuijotti silmiin, vaikka sillä ei ollut silmiä. Sitten se halkesi keskeltä ja molemmat puoliskot rojahtivat maahan. Aasin siältä luikerteli satoja käärmeitä ja samantien ovi huoneen seinällä aukesi (seinä alkoi valua) ja oven toisella puolella oleva muurahaiskeko pyysi minut sisään. Astuin ovesta ja yhtäkkiä muurahaiskeko oli poissa ja oli ahtaassa hississä, jossa katossa oleva valo väpätti inhottavasti. Olin hississä ja ulkopuolelta kuului mitä omituisempia ääniä. Hissin seinän läpi konttasi nestemäinen mies, joka huusi koko ajan. Sitten se alkoi syödä oikenapuoleista kättään ja samalla se taikoi minulle hedelmiä (muistan ainakin että ananas rojahti syliini miehen kyljestä). Me molemmat olimme lattialla. Sitten olin sängyssäni (siis unessa) ja mies hyppi sänkyäni vasten agressiiivisesti. Sitten heräsin.
Tämä oli aika outo (bizarre) uni. Muistan kun mietin että sen jälkeen että: "Mitä hittoa?" Silloin oli kouluviikko, ehkä se selittää sen

The Wolf
Tähtääjä
2949 viestiä
Tuosta saisi oikeissa käsissä käsittämättömän hyvän elokuvan aikaiseksi. Jos Lynch vaikka saisi tuon kuulonsa, niin kyllä siitä oletettavasti loistava leffa tulisi.

Söpö
Ylläpitäjä
2878 viestiä
Kiehtovaa, sanoisi Freud tuosta mokoman unesta. Erilaisista unikirjoista löytyy vinkeitä selityksiä esim. juuri käärmeille...

Pingutyyppi
Ylläpitäjä
1003 viestiä
Elämä vattuilee unissaki; näin kerranki unta et olin mutantti X-menistä, ja eiköhän mun erikoiskyky ollut se että osasin muuttaa viinin vedeksi.

Scarface
Tykittäjä
2431 viestiä
Elämä vattuilee unissaki; näin kerranki unta et olin mutantti X-menistä, ja eiköhän mun erikoiskyky ollut se että osasin muuttaa viinin vedeksi.
Kerto aika pelottavan paljon ihmisestä tämä.