Keskustelua unista.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Keskustelua unista.

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä

11.03.05 klo 10:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

No noita unia, joissa tietää näkevänsä unta on meikäläisellä aika monesti. Yleensä se menee kuitenkin niin, että tapahtuu jotain karseaa ja sitten sitä ei enää kestä ja rupeaa herättelemään itseään. Esim. suljen silmät unessa ja kun aukaisen herään.
Jos painajaisista puhutaan niin Tappajahai ei jätä rauhaan. Lukuisia ja lukuisia haiunia on tullut nähtyä, mutta viime kerrasta on kyllä aikaa. Sanotaanko, että vuosiin en ole nähnyt yhtä pahaa painajaista kuin Kylän näkemisen jälkeen. Heräsin pari kertaa yöllä raskaaseen hengitykseeni enkä viimeisimmän herätyksen jälkeen uskaltautunut nukkumaan kuin valot päällä. Noloa, mutta antaa olla... Kaiken huippu oli se, että yhdessä vaiheessa näin unta siitä, että olin nähnyt unta tästä Kylä-painajaisesta.

Hush-hush
Käyttäjä
1031 viestiä

11.03.05 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Intin aikana en ole nähnyt varmaan mitään muita kuin inttiaiheisia unia ja herään tietysti lomillakin automaattisesti hieman ennen kuutta, mutta niin kai se on muillakin leikkikoulupojilla. Aika syvältä ja suhteellisen poikittain tämä nukkumisjuttu (ja hyvin usein myös se intti) silti on.

Acedia
Käyttäjä
1210 viestiä

11.03.05 klo 22:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hush-hush kirjoitti:

Intin aikana en ole nähnyt varmaan mitään muita kuin inttiaiheisia unia ja herään tietysti lomillakin automaattisesti hieman ennen kuutta, mutta niin kai se on muillakin leikkikoulupojilla. Aika syvältä ja suhteellisen poikittain tämä nukkumisjuttu (ja hyvin usein myös se intti) silti on.

Minä taas olen nähnyt armeijan jälkeen niitä inttiunia ihan riittämiin. Positiivista on kylläkin se, että herättyään on hetken olo todella helpottunut ja onnellinen kun tajuaa sen olleen vain unta.

DELETED

12.03.05 klo 04:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

Söpö
Ylläpitäjä
2880 viestiä

14.03.05 klo 12:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haxu
Käyttäjä
141 viestiä

14.03.05 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Hmm...ei oikein jaksa toisten unikertomuksia lueskella. Voiko olla mitään tylsempää? Toi selkounijuttu kuulostaa kiinnostavalta, vaikka en ole ikinä sellaista nähnyt. Meikäläinen näkee unia aika harvoin ja jos näkee niin niitä on vaikea muistaa.

siis ihmisten unethan ovat mitä mielenkiintoisin mielentuotos :o Kyllä mua ainaskin kiinnostaa kaikki hupaisa ja ei niin hupaisa, mitä unissa on toisille käynyt :) Ja justiinsa toi totuuden ihmettely filosofian kautta, mistä tiedät, että et vain näe todella tosista unta? Eli olisit vain nytkin sängyssä, mutta näkisit unta selailevasi leffatykin foorumia... Mutta periaatteessahan sen unen voi kiistää "ajattelen, siis olen" lausahduksella, en nyt jaksa ruveta selittämään, että miksi(tänään käsiteltiin sitä filosofiassa).

Jämä
Käyttäjä
215 viestiä

14.03.05 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Hmm...ei oikein jaksa toisten unikertomuksia lueskella. Voiko olla mitään tylsempää? Toi selkounijuttu kuulostaa kiinnostavalta, vaikka en ole ikinä sellaista nähnyt. Meikäläinen näkee unia aika harvoin ja jos näkee niin niitä on vaikea muistaa.

Sitten taidat olla aika väsynyt. Ihminen näkee REM unitilassa aina unta. Harvoin niitä muistaa. Jos nukut ns. humalaisen unta niin et näe unia.

Misaele
Käyttäjä
2016 viestiä

23.05.05 klo 09:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin vuorella. Lähdin jonkun suosittelemana katsomaan upeita maisemia jyrkänteeltä, josta pieneen alppikylään olisi monen kilometrin pudotus. Jyrkänne vietti alaspäin ja vierin sammalten mukana kohti jyrkänteen reunaa melkoista vauhtia. Ajattelin, että pääseepä nopeammin perille ja että pakkohan vauhdin on pian hidastua. Se ei kuitenkaan hidastunut ja kohta pakokauhu alkoi vallata alaa. Käännyin toisinpäin alas liukuessani ja yritin epätoivoisesti tarrata kiinni johonkin, ennen kuin olisi liian myöhäistä. Se ei auttanut, ja pian roikuin jyrkänteen reunalla. Katsoin alaspäin ja näin pilviverhon läpi pienen kylän. Sitten tipuin.

Putosin vain ehkäpä metrin verran, jollekin metalliselle tasolle. Se oli jonkinlainen hissi. Jouduin tekemään jonkin päätöksen, johon vastasin nopeasti "kyllä". Sitten näin itseni toisesta kuvakulmasta hississä ylöspäin menossa. Hississä oli jonkin teleoperaattorin mainos, luultavasti TeleFinlandin. Se kiikutti minut johonkin ylhäällä sijaitsevaan hiihtokeskukseen. Sitten muistin, että ihmiset olivat puhuneet jollakin teleoperaattorilla olevan varma tapa hankkia uusia asiakkaita. Muistin, että he puhuivat melko radikaalista markkinakikasta. Hissi toimisi vain, jos lupautuisi olemaan loppuelämänsä kyseisen teleoperaattorin jäsen. Tuo alussa mainittu "joku" taisi olla liittymämyyjä.

Outo uni. Vaimoni mielestä otan teleoperaattorin valinnan liian tosissani, kun tuollaisia näen. Enpä tiedä. Mainostus ainakin puree.

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä

23.05.05 klo 10:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla oli hyllyssäni Van Dammen ennenjulkaisematon turnausmättö-aiheinen leffa. Olin kyllä aika ylpeä siitä.

Pingutyyppi
Ylläpitäjä
1003 viestiä

23.05.05 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulipa nähtyä tämmöstä unta pari yötä sitten...

* selira has joined #bios
<snitchy> Kato selira moi
<Ruttiska> suaki täällä näkee
<Pingutyyppi> kas vaan
<selira> moi bios
<selira> hei pingu?
<Pingutyyppi> mm?
<selira> ootko ihan kunnos? :D
<Pingutyyppi> toki, kuis?
<selira> no jätkä näkee unta irkkaamisesta :FF
<Pingutyyppi> :o ei perkele niinpä näenkin
* Disconnected

Että pitäisköhän sitä hommata joku uus harrastus.

Scarface
Tykittäjä
2431 viestiä

23.05.05 klo 15:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäköhän oli tämän unen merkitys?

Veljeni uhkasi silppoa minut kirveellä ellen ala tuotaa... öhöm
Tekemään sitä kololle, mikä oli puunkannossa.
Juuri kun olin aloittanut homman kuului ääni käännyin pois jä lähdin juoksemaan ja joku huusi "Henkka tuu syömään Pannukakkuja". Sitten mä heräsin. :?

SpaceCadet1
Käyttäjä
3045 viestiä

23.05.05 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:

Mitäköhän oli tämän unen merkitys?

Veljeni uhkasi silppoa minut kirveellä ellen ala tuotaa... öhöm
Tekemään sitä kololle, mikä oli puunkannossa.
Juuri kun olin aloittanut homman kuului ääni käännyin pois jä lähdin juoksemaan ja joku huusi "Henkka tuu syömään Pannukakkuja". Sitten mä heräsin. :?

Enpä tiedä, mutta luulen että meitsillä tulee tarinasi luettua olemaan jatkossa vaikeata syödä pannukakkuja. :D

Onkos kukaan nähnyt muuten ikinä sellaisia "puolittaisia" unia? Elikkä esimerkiksi luulet herääväsi omassa vuoteessasi, ja yhtäkkiä joku epämiellyttävä hirviöapparaatio hyppää oven takaa kimppuusi. Kovin kovin eläväisiä unikohtauksia, ja voin rehellisesti myöntää että herättyäni oikeasti näistä pulssini nousee hetkittäisesti varsin korkeille lukemille :shock:

Nebb
Käyttäjä
672 viestiä

23.05.05 klo 20:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Minulla oli hyllyssäni Van Dammen ennenjulkaisematon turnausmättö-aiheinen leffa. Olin kyllä aika ylpeä siitä.

Taisi olla aikamoinen painajainen? :D

Itselläkin oli pari viikkoa sitten vähän samankaltainen; hyllyssäni koreilivat Kubrickin, Coppolan ja Hitchcockin kaikki teokset Criterion-julkaisuina. En tiedä edes onko sellaisia mutta minulla ne kaikki olivat. :D

OneNiceUser
Käyttäjä
2016 viestiä

24.05.05 klo 07:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun unet liittyy hyvin usein omaan autooni, sen ostettuani... :wink: Osaanko joku selittää tämän?

SpaceCadet1
Käyttäjä
3045 viestiä

24.05.05 klo 09:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

OneNiceUser kirjoitti:

Mun unet liittyy hyvin usein omaan autooni, sen ostettuani... :wink: Osaanko joku selittää tämän?

Car/Coach-A sudden change of status

Ja sitten pitäisi kait tulkita mitä tuokin tarkoittaa :)

Täältä löytyy aakkoshakemisto asioista joista nähdään unta ja niiden merkityksistä (aikamoista crappia mutta whatevs :wink: )
http://www.armenian.com/dreams.html

Juhani Sementti

27.05.05 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pingutyyppi kirjoitti:

Tulipa nähtyä tämmöstä unta pari yötä sitten...

* selira has joined #bios
<snitchy> Kato selira moi
<Ruttiska> suaki täällä näkee
<Pingutyyppi> kas vaan
<selira> moi bios
<selira> hei pingu?
<Pingutyyppi> mm?
<selira> ootko ihan kunnos? :D
<Pingutyyppi> toki, kuis?
<selira> no jätkä näkee unta irkkaamisesta :FF
<Pingutyyppi> :o ei perkele niinpä näenkin
* Disconnected

Että pitäisköhän sitä hommata joku uus harrastus.

*reps* Juuri tällaiset asiat piristää päivää kummasti(quotesin arvoinen juttu) :wink:

Itselläni nuo unet ovat nyt tätä luokkaa:

Kävelen jonkinlaiseen puotiin, joka on ehkä hieman vanhanaikainen, mutta kassalla on kuitenkin läheisen Sparin myyjätär. Menen reteesti tiskille ja pyydän neitiä ojentamaan kuuliaisesti minulle askin vihreää L&M:ää. Neidin viereen hypähtää hieman epäilevämpi rouva ja molemmat mietiskelevät siinä vähän aikaa kunnes nuorempi ojentaa hyllystä askin sinistä vedoten:

"Ei vihreää noin nuorille, mutta ota tästä sinistä, ettet pety."

DELETED

02.06.05 klo 19:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

Jakke 29
Käyttäjä
1934 viestiä

03.06.05 klo 12:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Olin sellainen pelaaja, joka ajatteli vain maalintekoa.

Tuollaisia pelaajia olisi Suomen MM joukkue tarvitsenut. Pelkällä päättömällä runttaamisella ja ahkeralla karvaamisella, sumputtamisella ei voiteta mitään...

Asiaan:
Silittelin nojatuolissa makoilevaa kissaamme. Pikkuhiljaa aloin kiinnittämään huomiota siihen, että mitä enemmän kissaamme silitetään sitä enemmän se kasvaa.
No, minähän silitin ja silitin, kunnes kissamme oli erittäin suuri. Hieman jo leijonan näköinen. :)
Päätin lähteä näyttämään kissaa kavereille. Matkalla kaverille kissa kuitenkin räjähti. Se paisui ja paisui kunnes räjähti. Räjähdyksen jälkeen juoksin takaisin kotiin ja onnekseni huomasin kissan olevan edelleen nojatuolissa.

Myöskin aamulla herätessäni kissa oli juuri tuosa nojatuolissa, jossa olin sen unessa nähnyt.

Misaele
Käyttäjä
2016 viestiä

03.06.05 klo 13:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29 kirjoitti:
Nelisilmä kirjoitti:

Tuollaisia pelaajia olisi Suomen MM joukkue tarvitsenut. Pelkällä päättömällä runttaamisella ja ahkeralla karvaamisella, sumputtamisella ei voiteta mitään...

Suomi tarvitsee pelaajia, jotka tekevät maaleja, eivät ajattele niitä. ;)

Jakke 29
Käyttäjä
1934 viestiä

03.06.05 klo 13:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

g-sport kirjoitti:
Jakke 29 kirjoitti:
Nelisilmä kirjoitti:

Suomi tarvitsee pelaajia, jotka tekevät maaleja, eivät ajattele niitä. ;)

Kumpa edes ajattelisivat sitä.... Tuntuu, että Suomen pelaajat pelkäävät tehdä maaleja. Suomen pelaajien tuli ymmärtää, että pelejä voi Ratkaista välillä jopa itsekkäästi.
Tyyliin Ilya Kovalchuk.

Keskustelut