Kysy ja vastaa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kysy ja vastaa

rillijulle
Moderaattori
3848 viestiä

12.01.10 klo 19:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jotta käyttäjien ei tarvitsisi joka kysmystä kohden perustaa uutta aihetta.

Täällä voi "kysyä mitä haluat, sinua viisaammmat vastaa" (-Sulo). Kysymysten ei tarvitse koskea pelkästään elokuvia, vaan asioita voi kysellä vaikka tietkoneongelmista kokkaamiseen. Myös uudet käyttäjät voivat täällä kysellä miten Leffatykissä mikäkin toimii, jos ei ole saanut selkoa.

Tämän ketjun avulla toivottavasti vähentyvät lukuisat uudet (kysely)ketjut, jotka vain hautautuvat massojen alle.

Storyteller

12.01.10 klo 21:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää treeniviikko ohjelmaa voisi meikäläiselle joku ehdotella. Eli toisin sanoen muokaten tämän asian sopivaksi tähän topikkiin, kysyisin jos joku voisi suositella jotain hyvää treeniohjelmaa koko viikon varalle (ei välttämättä joka päivälle). Laitteita löytyy (mm. kuntopyörä, leuanveto tanko, vatsalihaspöytä, kuntovene, monitoimikuntolate) ja lenkillä tapaan käydä. Nyt aluksi haluaisin siis polttaa hieman rasvaa ja sen jälkeen treenata lihaksia.

kerpele
Käyttäjä
3486 viestiä

12.01.10 klo 21:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Hyvää treeniviikko ohjelmaa voisi meikäläiselle joku ehdotella. Eli toisin sanoen muokaten tämän asian sopivaksi tähän topikkiin, kysyisin jos joku voisi suositella jotain hyvää treeniohjelmaa koko viikon varalle (ei välttämättä joka päivälle). Laitteita löytyy (mm. kuntopyörä, leuanveto tanko, vatsalihaspöytä, kuntovene, monitoimikuntolate) ja lenkillä tapaan käydä. Nyt aluksi haluaisin siis polttaa hieman rasvaa ja sen jälkeen treenata lihaksia.

Suosittelen mustalaisten triathlonia: juosten uimahallille ja pyörällä takas.

Matalahiilihappoinen
Käyttäjä
739 viestiä

15.01.10 klo 19:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Syntyykös Isokateista, XXL-Thundereistä, Magnum-kiinareista ja isoista raketeista mitään skidiboombängbäng-rakettia, jolla herättää huomiota?

sulo
Käyttäjä
3302 viestiä

15.01.10 klo 19:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matalahiilihappoinen kirjoitti:

Syntyykös Isokateista, XXL-Thundereistä, Magnum-kiinareista ja isoista raketeista mitään skidiboombängbäng-rakettia, jolla herättää huomiota?

Ei synny.

Sitä paitsi uusivuosi meni jo. Muutenkin omia pommeja tekiessä et saa muuta aikaan, kun itsesi sokeeksi ja sormet hevon vit....

Storyteller

16.01.10 klo 15:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä ei nyt välttämättä täysin ole mitä tällä topikilla haetaan, mutta kysyms kuitenkin.

Tuli tuossa juuri juostua taas 5km lenkki ja siitä tulikin mieleen kysyä, että minkälaisia tuloksia tykkiläiset ovat juosseet Cooperin testissä? Itse juoksin armeijassa 2720m, mikä lienee oma henkilökohtainen ennätykseni. Wikipedian taulukon mukaan tämä luokitellaan "Good" kategoriaan ja itse olen varsin tyytyväinen siitä. Tässä vielä kyseinen taulukko: http://en.wikipedia.org/wiki/Cooper_test.

Matalahiilihappoinen
Käyttäjä
739 viestiä

16.01.10 klo 15:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika alhainen oli joskus aikoinaan. Tosin olin rasittanut itsenä niin maan perkeleesti, että niin... Yläasteelle mentyä on tehty 2 km juoksu, joka meni suhteutettuna paljon paremmin.

EDIT: Mitäs helvettiä? Opetussuunnitelma on kai mennyt Marttilassa 2008-2009 paskaksi, sillä alle 13-vuotiaita ei Storytellerin linkittämässä taulukossa näy.

Tapio
Käyttäjä
700 viestiä

16.01.10 klo 15:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

En jaksa kaivaa vanhaa topicia leffasta esiin niin kysytään tässä. Mikäs versio Watchmenista kannattais katsoa? Originaali, director's cut vai ultimate cut? Täälläkin varmaan pyörii ihmisiä jotka ovat siitä useamman version nähneet niin kertokee.

Storyteller

16.01.10 klo 16:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

EDIT: Mitäs helvettiä? Opetussuunnitelma on kai mennyt Marttilassa 2008-2009 paskaksi, sillä alle 13-vuotiaita ei Storytellerin linkittämässä taulukossa näy.

"The following is an example of the many tables that exist for the test:"

rillijulle
Moderaattori
3848 viestiä

16.01.10 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapio kirjoitti:

En jaksa kaivaa vanhaa topicia leffasta esiin niin kysytään tässä. Mikäs versio Watchmenista kannattais katsoa? Originaali, director's cut vai ultimate cut? Täälläkin varmaan pyörii ihmisiä jotka ovat siitä useamman version nähneet niin kertokee.

Tuon director's cutin (tämän olen itsekin katsonut), sillä ultimatessa on niitä piirrospätkiä välissä, joista VierasTalo kirjoitti Watchmenin kommenteissa.

barros
Käyttäjä
1504 viestiä

16.01.10 klo 20:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Tuli tuossa juuri juostua taas 5km lenkki ja siitä tulikin mieleen kysyä, että minkälaisia tuloksia tykkiläiset ovat juosseet Cooperin testissä? Itse juoksin armeijassa 2720m, mikä lienee oma henkilökohtainen ennätykseni. Wikipedian taulukon mukaan tämä luokitellaan "Good" kategoriaan ja itse olen varsin tyytyväinen siitä. Tässä vielä kyseinen taulukko: http://en.wikipedia.org/wiki/Cooper_test.

3100 m ja rapiat juoksin hieman kipeänä aloituskaudella ja toisella kerralla muutaman kymmenen metriä pidemmälle vuonna -05. Sittemmin lyhentynyt koulumatka varmaan hieman vaikuttanut kuntopuoleen enkä cooperia ole päässyt kokeilemaan, vaikka välillä tekee hyvää vähän revitellä. Sujuu sit tennis, sähly jne.

Juize
Käyttäjä
390 viestiä

16.01.10 klo 21:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Tuli tuossa juuri juostua taas 5km lenkki ja siitä tulikin mieleen kysyä, että minkälaisia tuloksia tykkiläiset ovat juosseet Cooperin testissä?

2745m juoksin viime kesänä ja nyt juoksisin vielä ainakin 200m paremmin. 2000m juoksin kesällä aikaan 8.26, ja nyt menisi todennäköisesti kasin pintaan.

Boy From Shadows
Tykittäjä
243 viestiä

17.01.10 klo 13:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Tuli tuossa juuri juostua taas 5km lenkki ja siitä tulikin mieleen kysyä, että minkälaisia tuloksia tykkiläiset ovat juosseet Cooperin testissä?

Seiskaluokalla meni 2830m, se on jäänyt mieleen. Sen jälkeen vain heikentynyt tasaisesti, nyt menee luultavammin 2400-2500m. Surullista, pitäisi vain jaksaa kuntoilla enemmän.

Matalahiilihappoinen
Käyttäjä
739 viestiä

17.01.10 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

[EDIT, poistin edellisen kyssän.]

- Onko kukaan tykkiläisistä koskaan koittanut pyörittää kanankoipia öljyssä, sitten tortillalastu/nachomurskassa, sitten maustaa kanankoivet ja laittaa uuniin?

- Tietääkö kukaan virallista tietoa, onko Pasilasta tulossa kolmatta tuotantokautta?

kerpele
Käyttäjä
3486 viestiä

22.01.10 klo 01:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

- Onko kukaan tykkiläisistä koskaan koittanut pyörittää kanankoipia öljyssä, sitten tortillalastu/nachomurskassa, sitten maustaa kanankoivet ja laittaa uuniin?

Enpä ole koittanut, mutta voisin kuvitella tossa käyvän broilerinkoipien pitkän paistoajan vuoksi niin, että tuo nachomurska palaa ennen kun liha ehtii kypsyä syömäkelpoiseksi. Fiksumpaa olisikin kieritellä vaikkapa rintafileitä siinä nachomurskassa.

Söpö
Ylläpitäjä
2878 viestiä

22.01.10 klo 05:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Joskus huvikseni olen lisännyt mm. perunamuusiin ja moneen muuhun murskattuja mausteisia tortillachipsejä tuomaan makua, mutta yleensä vasta ruuan ollessa jo muuten kypsää. Jos lastumurskan haluaa paistaa uunissa kanankoipien kanssa, kannattaisi ehkä liian palamisen estämiseksi lisätä murska vasta liki kypsien koipien päälle ja panna ne sitten vielä uuniin n. 10 minuutiksi.

Matalahiilihappoinen
Käyttäjä
739 viestiä

22.01.10 klo 16:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Okei. Kiitos. Tätä olenkin tässä pähkäillyt että pitäisikö koivet paistaa ennen uuniinlaittoa.

EDIT: Näin se tehtiin. Pyörittelin koivet öljyssä ja tortillalastumurskassa ja sitten 45 minuutiksi 175-asteiseen uuniin. Hyvää tuli, eikä nachomurskalle käynyt mitään.

Sgt.Rane
Käyttäjä
523 viestiä

22.01.10 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onkos noissa eri proteiinivalmisteissa hirveästi eroa? Hintatasoltaan liikkuvat suurinpiirtein samalla tasolla, mutta onko jollain parempi hinta-laatu-suhde?

Matalahiilihappoinen
Käyttäjä
739 viestiä

22.01.10 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Eipä juuri. Kannattaa käyttää tunnetumpia merkkejä, ne ovat varmempia. Melkein samaa ne kaikki ovat loppujen lopuksi.

Itse en ole tälläisiä käyttänyt (jostain syystä, olen vasta yläastelainen), pelkkää Gatoradea tai Poweradea.

Jamii
Käyttäjä
506 viestiä

25.01.10 klo 08:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Älkää hyvät ihmiset sotkeutuko EuroShopperin energiajuomiin. HYI HELVETTI, kun ne on niin sontaa ettei kunnolla edes pysty nielemään.

Keskustelut