Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

02.09.19 klo 12:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä

02.09.19 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hah! Kävin kans Tampereella tuossa taannoin, ja helvetti mitä vauhtihirmuja noi potkulaudat on. Hipsteriviikset kermavaahdossa ohi sujahtelevia suttueemeleitä väistellessä olo oli kun ois jotain risteilyohjuksia ollu pakosalla. Huh.

Miihkali
Moderaattori
2782 viestiä

02.09.19 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun kotipihan nurkalla on niiden parkkipaikka.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä

20.09.19 klo 10:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Liityin instagramiin.

Nyt haluaisin lisätä sinne kuvia, mutta se on tehty todella vaikeaksi. Ei missään ole "lisää kuvia" painiketta tai vastaavaa.

Miten helvetissä noin luotaantyöntävän vaikea sovellus on noin suosittu?

Minun mielestä on aika paha juttu, että joudun katsomaan youtubesta tutoriaaleja siitä, miten lisään jonnekkin kuvia tai päivityksiä.

EDIT: Kävi ilmi että puhelimella on helppo lisätä kuvia, mutta tietokoneelta se on tehty todella vaikeaksi. Ihan kuin ihmiset ei käyttäisi nykyään läppäreitä ja pöytäkoneita.

Edit: Ongelma ratkesi, mutta ei sitä pitäisi tehdä näin vaikeaksi.

Keräilijä
Käyttäjä
85 viestiä

20.09.19 klo 17:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä prkl tämä juttu on että maustetut rommit kielletään ! Kyrsii ja pahasti....

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä

20.09.19 klo 20:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei niitä kielletä, vaan niitä ei saa enää kutsua nimityksellä "rommi".

Miihkali
Moderaattori
2782 viestiä

21.09.19 klo 10:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

”Mausteinen rommijuoma.”

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä

24.09.19 klo 03:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nukkuminen vituttaa.

En muista olleeni koska ennen nukkumaanmenoa että "voi mahtaa yö on tulossa ja pääsee nukkumaan". Päinvastoin lähinnä tulee paineita siitä aamuun selviämisestä kun edes väsymys ei takaa hyviä yöunia. Ja jos ajattelee että nyt saan hyvin nukuttua ensi yön, se uni ei todellakaan ole tullut.

Kadehdin ihmisiä jotka saavat nukutuksi aina kun haluavat ja missä vain haluavat. Itsestäni tuntuu siltä että pystyn vaikuttamaan huonosti siihen että miten nukun.

Uni tulee kyllä, mutta se tulee sitten kovin myöhään. Ja sitten tulee herätys. Silloin kyllä saisi nukuttua. Paitsi ettei saa. Pitää mennä jonnekkin. Tai sitten pakottaa väkisin itsensä ylös vaikka mitään menoa ei olisikaan. Muuten menee päiväjärjestys aivan sekaisin. Ja kaikki menee vielä hankalammaksi.

Mikä sitten pitää hereillä. Pitää nousta esim vessaan. Siinä nousee vireystaso. Tai sitten mikään asento ei tunnu rentouttavalta ja pyörii sängyllä. Tai sitten alkaa vaan miettimään kaikkea, omaa rahatilannetta, kaikkea mitä pitäisi tehdä, maailmantilaa, politiikkaa yms. Tai vaikka sitä miksi juuri oman nukkumisen pitää olla tällaista rakettitiedettä.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

24.09.19 klo 13:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani
Käyttäjä
1142 viestiä

24.09.19 klo 13:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on hyvä keskustelunaihe tulilla. Nukkuminen kun on sellainen asia, mistä minulla on välillä hyvin ristiriitaiset tunteet. Periaatteessa rakastan nukkumista etenkin vapaapäivinä ja minulla on aina ollut hyvät unenlahjat (armeijassakin kesti nukahtaa teltassa 10-30 sekuntia). Nukkumisentarve tosin vituttaa, sillä itse tarvitsen 9-10 h yöunia että tunnen edes olevani seuraavana päivänä elossa ja virkeänä.

Arkisin tulee kerrytettyä usean tunnin edestä univelkoja, kun en vain saa unen päästä kiinni niinkin aikaisin kuin kello 10 illalla. Eli lähes poikkeuksetta menen nykyisin nukkumaan aikaisintaan puolenyön paikkeilla, oli seuraava päivä sitten mikä tahansa. Päikkäreiden tarve on siis maanantaisin varsinkin ollut kasvussa. Ja jos koitan kuluttavan työpäivän jälkeen katsoa vaikka jotain leffaa, niin auta armias että siinä saa taistella itsensä hereillä koko leffan läpi. Katsoin tuossa kesällä Panssarikenraali Pattonin ja liki kolme tuntia kestävä leffa sai minut nuokkumaan puolivälin paikkeilla siihen malliin, että kolme tuntia tuntui lentävän ohi hujauksessa, mutta itse leffasta ei jäänyt kauheasti käteen.

Yliopistossa opiskellessani myös usean deadlinen kasautuessa niskaan samanaikaisesti on hetkiä, jolloin toivon, että ei tarvitsisi nukkua viikkoon ollenkaan, sillä saisin tällöin käytettyä aikaa tehokkaammin hyödykseni. Olen tuottoisimmillani herättyäni, mikä tarkoittaa siis viikonloppuisin liki puolta päivää, mutta kolmenkin tunnin puurtamisen jälkeen tekee mieli tehdä jotain muuta, kuten vaikka laittaa ruokaa. Mutta illan tullen alkaa aina olla selkä seinää vasten hommien kanssa, että ei jaksa enää keskittyä ja tekisi mieli vain nollata aivot. Brutuksen mainitsema taktiikka, eli makaamalla arjesta ja vastuusta pakeneminen toimii kyllä välillä, sillä nukkumisen tarve tuntuu vanhemmiten olevan tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. Eihän sitä silmät lupsuneena pysty mitään tekemään.

Jautsi
Käyttäjä
123 viestiä

24.09.19 klo 14:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minua ärsyttävät mopoilijat, jotka kaasuttelevat juuri meidän talon kohdalla. Myös talon ympäriltä löytyvät kissanjätökset ärsyttävät sekä toisinaan irtaallaan hutkeltavat koirat. Sitten kanssa se ärsyttää, että ihmiset kulkevat kevyen liikenteen väylillä millä puolella sattuu huvittamaan. Ja minun pitää väistää.

Onhan niitä ärsytyksen aiheita. Kun yritän pelitellä nettipelejä, tulee aika usein sellainen olo, että mitähän joku halju tyyppi sanoisi, jos näkisi miten minä pelaan. Että aina kun narahdan siinä pelissä, niin se huomauttelisi ihan uhallaan. Ja sanoisi, että kannattaisiko pelata vain forttuunaa, kun se on enempi onnenpeli.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

24.09.19 klo 15:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jautsi
Käyttäjä
123 viestiä

24.09.19 klo 16:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitääpä sitten kiittää. Vaikka en ole varma tietävätkö nämä meidän teinit mikä se semmoinen ralli oikein on? Luulevat vielä rappuralliksi.

Keräilijä
Käyttäjä
85 viestiä

24.09.19 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:

Ei niitä kielletä, vaan niitä ei saa enää kutsua nimityksellä "rommi".

Huh minä jo säikähin😅

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä

12.10.19 klo 02:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se on yöaika jälleen.

Ja arvatkaa kuka valvoo jälleen vastoin omaa tahtoa?

Aamulla herätys klo 07.00. Pitäisi saada nukuttua, mutta mitäpä sitä oikein tekee kun uni antaa taas odottaa itseään.

Otin melatoniinia klo 22.30. Se tuntuu nyt olevan yhtä turhan kanssa. Ilmeisesti unen takaa vain alkoholi tai reseptillä saatavat unilääkkeet. Viinapää vain on minulla niin kova, että nopeaan nukahtamiseen tarvitaan humalluttava määrä alkoholia. Enkä voi olla krapulassa aamulla. Reseptilääkkeisiin taas ei ole reseptiä. Tuo melatoniini mitä otin oli luontaistuotetta prismasta. Ei taida olla riittävän vahvaa.

Pitää varmaan katsoa lauantai-iltana Taksikuski. Sopisi varmaan teemaan edellistä yötä ajatellen.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

04.11.19 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miihkali
Moderaattori
2782 viestiä

04.11.19 klo 20:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kannattaa varmaan suosiolla lähetellä proffille sähköpostia. Yleensä tuommoiset poikkeustapaukset on mahdollista suorittaa kirjapaketilla ja esseellä. Niitä kirjojakaan ei tarvitse oikeasti lukea, jos huonokin arvosana kelpaa ja osaa yhtään kirjoittaa vakuuttavan oloisesti.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

04.11.19 klo 20:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Keskustelut