Valitusta ruikutusta toisensa perään.
Foorumin päävalikkoon › Legendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Dekkari
Käyttäjä
277 viestiä
^Olen miettinyt että miksi ihmiset pitävät The last jediä huonona? Mielestäni se että Mark Hamill palasi 35 vuoden tauon jälkeen rooliinsa on jonkinlainen suoritus. Jodakin vilahtaa elokuvassa, mikä ei ole huono juttu sekään.

Nosfecoff
Käyttäjä
768 viestiä
miksi ihmiset pitävät The last jediä huonona?
Koska se tuhosi kaikkien meidän lapsuudet eikä ollut juuri sellainen kuin minä halusin sen olevan. Yyh!

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

barros
Käyttäjä
1505 viestiä
Onhan tuo kaiken maaliman Pocahoontas (Avatar) ja edellisien osien toistolle aivan oma tarinansa. Ilman Mark Hamillia ja hänen radikaalia ratkaisua pedaten loppua roolihahmon loputtomana fanina hieman hämmentäisi katsoa koko tuotosta. Vedän kuitenkin rajan Obi Wan Kenobin ja Yodan samankaltaisiin, mutta nopeahkoisiin ratkaisuihin Luukas Tasokävelijään nähden.
Itse diggaan leffasta, vaikka useampi tarina taisi mukana säätöjen kera olla mukana. Voisi muistin virkistykseksi katsoa muutama viimeisin uudestaan Han Soloa lukuunottamatta, sillä edes Darth Maulin kaltaista vastusta ei tainnut noissa esiintyä Jedejä vastaan.

Nosfecoff
Käyttäjä
768 viestiä
Vaikka teatterikatselmuksen myötä pidinkin Last Jedistä sekä sitä edeltävästä episodista, sain hyvin nopeasti sen jälkeisen tähtitieteellisiin mittoihin nousseen mediapaskamyrskyn myötä todella vahvasti tarpeekseni kaikesta staar warssiin liittyvästä, enkä aio käyttää sarjaan enää aikaani tai rahaani. Koko Disney on starwarseineen, Murveleineen ja nyt myös liukuhihnaremakeineen niin halveksuttavan ahne koneisto, ettei mitään rajaa. Leffojen laatu voj olla täyttä hevonv####a kunhan se myydään tutulla nimellä - kuten Aladdin tai Lion King. Dollaria tulee kyllä.
Dumbo on kai parin huippunäyttelijän vuoksi joskus katsottava, mutta siihen se omalta osaltani jää.
Totta puhuen uudet tähtisodat ovat jälkikäteen mietittynä aika noloa ja laimeaa sontaa. Vanhat puolestaan eivät merkitse minulle yhtään mitään muuta kuin ihan kelvollista hömppää huonoilla tarinoilla ja erinomaisilla pääosienesittäjillä. Edellinen viestini oli Last Jedin raivoisaan yleisöreaktioon perustuva vitsi. Lapsuuden pilallemeno oli ihan oikeasti todella laajalti käytetty argumentti!

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

Miihkali
Moderaattori
2782 viestiä
Enpä minäkään tarkoittanut kommenttiani piikiksi erityisesti kenellekään Leffatykin käyttäjälle. Minultakin on nimittäin mennyt uusiin Tähtisotiin kiinnostus tykkänään, ei tosin some-kitinän seurauksena, vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että odotukset ovat kehnojen leffojen jälkeen todella alhaalla.
Siitä huolimatta jatkuva narina ja ruikutus The Last Jedin tiimoilta alkoi jossain vaiheessa ärsyttää. Kyllä siinä ihan oikeasti taisi olla taustalla muutakin kuin vain huono elokuva. Kuten sanottu, huonoja elokuvia tehdään Hollywoodissa jatkuvasti, mutta ei mikään elokuva ole niin huono että se takautuvasti pilaisi kaiken, mikä joskus oli hyvää, ja saisi aikuisen käyttäytymään kuin lapsen, joka ei saanutkaan karkkipäivänä tikkaria.
Ylipäätään ajatus siitä, että tekijänoikeuksien haltija, fanikunta tai kukaan muukaan voisi määritellä ”virallisen kaanonin” on absurdi. On vain yksittäisiä taideteoksia; niistä voi sitten halutessaan muodostaa päässään erilaisia kokonaisuuksia. Itse pidän ensimmäisen Tähtisodan (Uusi toivo) viittauksista Dyyni-tyyppiseen poliittiseen juonitteluun, jossa feodaalista galaksia hallitsevat keisarin asettamat vasalliruhtinaat ja perinnölliseen aateluuteen perustuva senaatti. Sääli, että tämä juonikuvio hylättiin jatko-osissa täysin.
Marvelit nyt ovat ihan hirveää soopaa, mutta niissäkin on tavallaan se viehätys, että pulju on luonut kokonaan oman alagenren joka toimii kokonaan omilla pelisäännöillään. Kaikkihan koettavat nyt kilvan kopioida Marvelin kaavaa, mukaan luettuna Disney omien tuoteperheidensä kanssa.
Se herättää kunnioitusta ja ajatuksia, ei tosin taiteen vaan talouden suhteen. Ei se ole tyhmä, joka myy, vaan se, joka maksaa. Lähinnä ärsyttää, että joudun työn puolesta katsomaan kaikki uudet Marvelit.

Leffa Timppa
Käyttäjä
89 viestiä
Marvelista puheenollen. Disney yrittää siis tosiaan tunkea Black Pantheria useammaksikin Oscar-ehdokkaaksi. Golden Globe -gaala ei itseäni juurikaan kiinnosta, mutta on suuri vääryys, että Black Panther on ehdokkaana parhaasta draamaleffasta. Jotain itseäni viihdyttävää noissa Marveleissa on, mutta laadukkaita ne eivät todellakaan ole. Aika heikkoja tapauksia kliseineen ja erikoistehosteineen.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä
Mä en oikein ymmärrä tota "lapsuus pilalla" vouhkaamista. Eihän ne alkuperäset teokset mihinkään katoa, vaikka suoltas millasta paskaa jatko-osaks. Itellä ainakin on ollu tapana esimerkiks Tähtien sotaa kattellessa jättää ne jälkimmäiset katsomatta, ja katsoa vain alkuperänen trilogia, jos mieli tekee. En oo kokenu että ne uudemmat osat pilais omaa alkuperäisten teosten katselukokemusta omalta kohalta millään tapaa. Tottakai jotkut sarjat pitäis jättää omaan rauhaansa, eikä ripuloida niiden päälle. En oo kyllä näitä ihan uusimpia Star Warseja vielä edes katsonu, siis Rogue Onee, Soloo ja Last Jediä, kun ei oikein edes kiinnosta enää. Ensimmäinen näistä uusimmista Star Warseista, eli siis Forssa awakens oli jopa ihan viihdyttävä ja hauska pätkä.

barros
Käyttäjä
1505 viestiä
Mie en taas ymmärrä kuinka hyvänsä "ottaa itseensä" jostain nettikirjoittelusta tai asioista esim. mediassa. Oma kanta ja mielipide asioista on jokaisella ja se on hyvä tuoda kaikkien esille aina silloin tällöin.
Voi voi - meneekö ihan lapsuus pilalle, vaikka kaikki on kultalusikan tavoin suuhun asti saatettu tuoda leluineen päivineen. Eikö maailman parhaisiin scifi fantasioihin liittyvä saaga saa enää jatkaa olemassa oloaan ja päivitettynä. Tuohon maailmaan luulen, että on paljonkin mielenkiintoista lisättävää, kuten KOKO GENREEN liittyen yleensäkkin. Scifi ei vain tabujen ja uskomusten takia ole ollut kuulopuheiden mukaan suosiossa aina. Näin ei mielestäni asian laita ole, vaan kyseessä on melkein koko elokuva bisneksen parhainta antia näin katsojan asemasta ajateltuna ja ollut Starzingeristä ja Grand Prix animeista - ensimmäisistä muistoista telkun parissa lähtien.

Leffa Timppa
Käyttäjä
89 viestiä
Olen todella pettynyt akatemiaan. Pistivät ihan oikeasti tuon Black Pantherin ehdokkaaksi parhaasta leffasta. Nyt olisi hyvä syy jättää katsomatta.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

Nosfecoff
Käyttäjä
768 viestiä
Jos tuo on totta (mitä minulla ei ole syytä epäillä), niin kyllä minun täytyy liittyä pettyneiden joukkoon. Jos jotkut pitävät leffasta, niin se on OK minun puolestani, mutta viimeksi kun lukaisin IMDB:n käyttäjäarvosteluosion läpi, niin kirjaimellisesti koko ensimmäinen sivu oli pelkkää ykköstä ja kakkosta. Nopeasti julkaisun jälkeen suurin osa mielipiteistä näytti olevan pakkasasteiden puolella tai vähintäänkin mitäänsanomattomassa keskitasossa. Tuo leffa on valtava vitsi ja ainoa syy sen taloudelliselle suosiolle oli sen monikulttuurisuutta syleilevä olemus, joka sai kaikki mustat ihmiset tosi ylpeiksi olla mustia - ja muunväriset ihmiset näyttämään hyviltä tyypeiltä sitä kehuessaan. Minähän Leffatykin pahamaineisimpana rasistina annoin sille tietenkin yhden tähden. Kuten myös Moonlightille. Kuten myös Boyz 'n the Hoodille. Vai kuuluiko jälkimmäinen sittenkin kaikkien aikojen top kymppiini? En nyt muista.
Vitsailut sikseen, näin (edes osittain) negatiivisesti vastaanotettu elokuva ei yksinkertaisesti kuulu parhaiden elokuvien ehdokkaaksi laatunsa puolesta. Haliwuudi kaivaa itselleen syvää kuoppaa tällaisilla tempuilla. Jos supersankarit pitää aitojen taideteosten rinnalle nostaa, niin oikeasti todella laadukkaalle ja viihdyttävälle Aquamanille voisi kyllä pari pystiä huoletta heittää. Ei tosin parhaasta elokuvasta tai käsikirjoituksesta.

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä
Joo. Mä en oo ikinä pitäny Oscar-gaalaa mitenkäänpäin parhaiden leffojen takeena, homma kun on melkosta rinkirunkkaamista todellisuudessa. Mutta joku laatu näissä yleensä sentään on ollu yllä. Sen takia tuntuukin hullulta, että Black Panther mikä ei edusta käsittääkseni mitään juonellista neroutta, tai muutenkaan älyttömän kovatasoista elokuvantekemistä on tuolla ehdolla vuoden parhaaks filmiks. Poliittinen vetohan tuo on.

Miihkali
Moderaattori
2782 viestiä
Kymmenen vuotta sitten olisin saattanut välittää, mutta en enää.

barros
Käyttäjä
1505 viestiä
Jasper Pääkkönen teki mitä?

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä
Black Pantherin laadusta voi olla montaa mieltä. Itselleni se ei jäänyt kuitenkaan mieleen kovin voimakkaasti. Moonlight taas sai mielestäni ansaitusti oscarin.
Jos elokuvan teemat liittyvät vähemmistöihin ja se on oscar ehdokkaana, aina on joku sanomassa että valinta on poliittinen. Sama juttu jos näyttelijäkaarti on mustaa, tai muuta vähemmistöä. Esimerkiksi Moonlightin voitto vitutti suunnattomasti erästä äärettömän rumaa konservatiivista radiojuontajaa. Homoja ja muita vähemmistöjä kun ei kuulema saisi huomioida missää millään tavalla, ihan sama mikä asia.
Black Panther sai ehdokkuuden luultavasti sen takia, että se lisäisi oscar gaalan kiinnostavuutta. Tämä on siis minun näkemys.

Brutus
Käyttäjä
1281 viestiä

Katmand0r
Käyttäjä
151 viestiä
Black Panther teki ihan rehellistä historiaa olemalla ensimmäinen täysin musta ison mittakaavan kesäelokuva. Mielestäni se on ihan riittävä syy ehdokkuudelle, koska ei Oscareilla ole mitattu elokuvien parhautta muutenkaan ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Jos koskaan.