Päivän pulinat
Foorumin päävalikkoon › Legendaloota › Päivän pulinat

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä
Mitähän tästäkin vuodesta on tulossa? Ukrainan tilanne ensin ja nyt vanhat uskonnolliset miehet Usassa on saanut merkittävän voiton sodassaan naisia vastaan. Vaikutuksia tänne Suomeen voi nyt vain spekuloida. Mutta ruususten unta ei voi täälläkään nukkua. Ellet ole ignorantti imbesilli.
Hyvää juhannusta nyt kuitenkin kaikille. Se mitä tässä eniten kuitenkin odotan, on kesäloma viikon päästä. 10 päivän kesäloma jos laskee viikonloput ja pekkaset mukaan. Kiva kun vaihteeksi pääsee lomalla vähän pitemmäksi aikaa kuin viikonlopuksi.

Brutus
Käyttäjä
1282 viestiä
...vanhat uskonnolliset miehet Usassa on saanut merkittävän voiton sodassaan naisia vastaan...
Yhden hassun jutun olen muuten pannut ainakin itse merkille somen reaktioista tähän jenkkien loputtomaan aborttikiihkoiluun liittyen. Tässähän on ihan normina jo tungettu vaikka kuinka kauan ihan valtavirtamedioissakin tätä transhuttua siitä miten miehetkin voi nykyään synnyttää ja miten sukupuolia on olevaan niin kauhean vaikea määritellä, miehetkin voi saada kuukautisia, naisillakin on kyrpä ym. roskaa, mutta heti kun otetaan aborttioikeus keskusteluun niin yhtäkkiä miehet onkin taas miehiä ja naiset naisia, eikä miehet saakaan päättää abortista koska eihän ne miehet kuitenkaan voi synnyttää. Usein asialla ihan samat tyypit, jotka aina vaan vaihtaa sitä kantaansa tunteen ja tilanteen mukaan.
Kyllästyttää kaiken maailman vilpillisten törppöjen loputon tunnekuohu ja kiihkoilu muutenkin, tätä someajan meuhkaamista on nyt jo vuosikaudet saanut sietää milloin mistäkin nollatason asiasta. Menisivät huutelijat puolin ja toisin töihin niin kuin ketkä tahansa normaalit ihmiset. Jos on aikaa ja energiaa mölistä päivät pitkät jostain politiikasta twitterissä muiden todellisuudesta vieraantuneiden tyhjäntoimittajien kanssa niin luulisi pystyvän samalla vaivalla tekemään jotain oikeasti rakentavaakin.

dbgirl
Käyttäjä
245 viestiä
Kaikki johtuu sitä kun Amerikassa on kaikki ihan retuperällä, mielenterveysasioita ei saa hoidetuksi jollei ole rahaa ja rahaa ei ole jos ei ole töitä ja töitä ei ole jollei suostu tekeen viittä päiväduunia. Kuka jaksaa? Ja ultimate syy kaikkeen miks mikään ei toimi on poliitikkojen ja päättäjien loppumaton rahan- ja vallanhimo.

Brutus
Käyttäjä
1282 viestiä
Joo, tuohon jenkkien terveydenhuoltokatastrofin päälle vielä joku some ja tiktok missä porukka kerää klikkauksia, huomiota ja rahaa esittelemällä niitä mielenterveysongelmiaan ym. mölyämisiään. Porukka vielä edelleen apinoi niitä ja koettaa esittää sitä touhua jotenkin trendikkäinä ja fantsuina juttuina, tuossa joku aika sitten oli esim. muotia feikata touretten syndroomaa tiktokissa ja kerätä myötätuntoisilta hölmöiltä rahat pois. Onneksi täällä ei sentään ole jenkkityyliin rynkkyjä jokaisella vastaan tulevalla teinillä, sen tietää mitä siitä seuraisi.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä
Joskus kyllä miettinyt pitäisikö jenkeissä olla aseita enemmän kanssa tuolla liberaalilla kansanosalla. Konservatiivit niitä hankkii tuvan täyteen.
Ehkä silloin vanhat konservatiiviukot alkaisi pelkäämään sen verran, että ei niin helpolla lähdetä sortamaan erilaisia kansanosia.

JuicyFruity
Käyttäjä
162 viestiä
Huomasin, että tänä kesänä tulee yleltä Bruce Lee elokuvia.Ne äänitehosteet ja dubbaukset jaksaa hämmästyttää ja kummastuttaa vieläkin.

JuicyFruity
Käyttäjä
162 viestiä
Nyt sattui silmään erittäin mielenkiintoinen juttu iltalehden sivuilta. Nalle Puhista tulee slasher-elokuva. Kyllä. Winnie the Pooh: Blood and honey.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä
Kyllä se vain on minulla työpaikan vaihto edessä.
Melkein vuoden jaksanut olla töissä nykyisellä työpaikalla, mutta edelleenkään vain harvoin kiva tulla töihin. Ei vaan jaksa pienellä palkalla nähdä suurta vaivaa.
Työ on joko stressaavaa, tai puuduttavaa tuotantotyöta, joihin pitää joko herätä äärettömän aikaisin. Tai sitten iltavuorot joita olen oppinut vihaamaan. Lisäksi viimeisen työsopimuksen uusimisen ohella pomo ei suostunut nostamaan palkkaa. Koska kulut ovat kuulema nousseet. Mutta kun vittu niin ne ovat nousseet myös minulla! Kiitos kriisien. Vielä tämän lisäksi työstä tullut entistäkin raskaampaa tai stressaavaa.
Työttömyys luultavasti odottaa kuukauden päästä, jos ei ole uutta työpaikkaa löytynyt ennen sitä. Mutta en murehdi sitä nyt.
Vuorotyöt helvettiin ja kiinostavampaa ja vaihtelevampaa työtä tilalle, sen olen ansainnut.

Vilperi
Käyttäjä
61 viestiä
Tunnen syvää sympatiaa tilannettasi kohtaan doomsdaymachine. Tuo vuorotyö on todellakin raskasta, Itse tein lähes 35 vuotta keskeytymätöntä kolmivuorotyötä. Nuorena se vielä menetteli, mutta iän myötä se käy aina vaan raskaammaksi. Nyt olen onneksi siitä oravanpyörästä päässyt, ja voin keskittyä omiin harrastuksiin. Jaksamisia vaan, ja onnea työnhakuun.

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä
Kyllä se vain on minulla työpaikan vaihto edessä.
Melkein vuoden jaksanut olla töissä nykyisellä työpaikalla, mutta edelleenkään vain harvoin kiva tulla töihin. Ei vaan jaksa pienellä palkalla nähdä suurta vaivaa.
Työ on joko stressaavaa, tai puuduttavaa tuotantotyöta, joihin pitää joko herätä äärettömän aikaisin. Tai sitten iltavuorot joita olen oppinut vihaamaan. Lisäksi viimeisen työsopimuksen uusimisen ohella pomo ei suostunut nostamaan palkkaa. Koska kulut ovat kuulema nousseet. Mutta kun vittu niin ne ovat nousseet myös minulla! Kiitos kriisien. Vielä tämän lisäksi työstä tullut entistäkin raskaampaa tai stressaavaa.
Työttömyys luultavasti odottaa kuukauden päästä, jos ei ole uutta työpaikkaa löytynyt ennen sitä. Mutta en murehdi sitä nyt.
Vuorotyöt helvettiin ja kiinostavampaa ja vaihtelevampaa työtä tilalle, sen olen ansainnut.
Hienoa että uskalsit vaihtaa maisemaa etkä jää kituuttelemaan vittumaiseen hommaan! Tsemppiä ja toivotaan että löytyy mieleisempää duunia. Se on kuitenkin ihmisen yleisen hyvinvoinnin kannalta melko tärkeä asia, että on töitä joissa ei oo ihan tuskaa käydä. Ihmiselämä on kuitenkin liian lyhyt tuhlattavaksi sellaiseen mistä kärsii kuuppa pidemmän päälle.

Brutus
Käyttäjä
1282 viestiä
Pari työkaveria on joskus kanssa sanoneet että mieluummin tekee jotain ihan normihommaa vähän pienemmällä palkalla kuin kolmivuorotyötä missä ei samalla lailla pääse mielekäs rutiini pyörimään. Jos kolmivuorossa on palkkakin erityisen huono niin eihän se nyt sitten ihme olekaan jos ottaa päähän. Ei tuollaisessa kannatakaan olla jos ei erityisesti sitä menoa diggaa, pitää ihmisellä olla oikeus töistä kieltäytyäkin.
Töistä irtisanoutumista suunnitellessa kannattaa kuitenkin vähän samalla miettiä sitä että se työkokemus voi kuitenkin auttaa pääsemään johonkin parempiinkin hommiin joskus, eli ei sitä huonompaakaan hommaa kannata suoralta kädeltä aina hylätä. Tiedän parikin kaveria jotka nousi muutamassa vuodessa jostain pershommista ihan hyviin asemiin koska sitä motherfucker-asennetta, sitkeyttä ja ahkeruutta arvostettiin oikeissa paikoissa, plus tietty sai ihmisiltä valtavasti rispektiä ja vastakkaisen sukupuolen huomiota. Jotain työttömänä kotona nysväämistä ei välttämättä katsota monessa paikassa kovin hyvällä.

dbgirl
Käyttäjä
245 viestiä
Otin pitkästä aikaa Netflixin. Oon pistäny kattelulistalle kamaa viimesen tunnin ajan. Koskahan sitä pääsee leffoja katsomaan...

Vilperi
Käyttäjä
61 viestiä
Otin pitkästä aikaa Netflixin. Oon pistäny kattelulistalle kamaa viimesen tunnin ajan. Koskahan sitä pääsee leffoja katsomaan...
Jos suosituksia listalle saa antaa, niin dokumentti "Tinder-huijarin jäljillä" on mielenkiintoinen, ja jos leffamakuun sopii tosipohjainen sotadraama, niin tanskalainen leffa "Varjo silmissäni" on katsomisen arvoinen. Sarjoista tietysti kohutut "Squid Game" ja "Musta kuningatar" voi sisällyttää listalle.

Brutus
Käyttäjä
1282 viestiä
Netflixillä on ainakin kovia omia animaatioita. Vihreitä munia ja kinkkua on ehkäpä niistä paras, etenkin se jälkimmäinen tuotantokausi. Sitten on tietysti kaksi ekaa Aggressive Retsukoa ja Beastars. Siellä oli jossain vaiheessa Nickelodeonin ysäriklassikoitakin, mutta en tiedä onko enää tai onko ne sensuroimattomia koska tämä nykymeno on vähän tällaista nynnyilyä. Tietynlaiset patologiset tapaukset nostaa kohua ihan mistä vaan.

dbgirl
Käyttäjä
245 viestiä
Jos suosituksia listalle saa antaa, niin dokumentti "Tinder-huijarin jäljillä" on mielenkiintoinen, ja jos leffamakuun sopii tosipohjainen sotadraama, niin tanskalainen leffa "Varjo silmissäni" on katsomisen arvoinen. Sarjoista tietysti kohutut "Squid Game" ja "Musta kuningatar" voi sisällyttää listalle.
Kiiti suosituksista. Squid Game on vähän kiinnostanu ja oliko Musta kuningatar se shakkisarja? Kiinnostaa ihan vaan Anyan takia, peli itsessään ei kiinnosta.

dbgirl
Käyttäjä
245 viestiä
Netflixillä on ainakin kovia omia animaatioita. Vihreitä munia ja kinkkua on ehkäpä niistä paras, etenkin se jälkimmäinen tuotantokausi. Sitten on tietysti kaksi ekaa Aggressive Retsukoa ja Beastars. Siellä oli jossain vaiheessa Nickelodeonin ysäriklassikoitakin, mutta en tiedä onko enää tai onko ne sensuroimattomia koska tämä nykymeno on vähän tällaista nynnyilyä. Tietynlaiset patologiset tapaukset nostaa kohua ihan mistä vaan.
Vihreistä munista näyttää olevan vain Toinen kattaus valikoimassa, haittaako se kovasti jos ei ole ekaa nähny? Agrressive Retsuko kiinnostaa vähäsen, Beastars ei niinkään, yritin joskus kattoo sitä mut sen animointityylissä oli jotain miks en pitäny. En ainakaan näe Nickelodeonin juttuja mut ehkä en osaa etsiä oikein. Vihaan kans tätä nykyistä meininkiä jossa pahoitetaan mielensä ihan kaikesta, ihan sama onko se aiheellista vai ei.
Manasin sitä miten valikoimaa on niin paljon ettei kattomaan kerkeä, ja vastaukseksi sain lisää katsottavaa Kiitos silti, kummallekin!

Brutus
Käyttäjä
1282 viestiä
Vihreiden munien kaudet perustuu eri kirjoihin, joten luulisi että ne voi katsoa erikseenkin. Katsoin aikoinaan sen tokan yhdeltä istumalta kun se oli niin hieno, harvoin missään lapsille suunnatussa piirretyssä yhdistyy yhtä onnistuneesti megaluokan tuotantoarvot, luova mielikuvitus ja jopa vähän kypsempikin sodanvastainen sanoma. Yleensähän noilta jättikorporaatioilta odottaa enää Disney-tyyliin sielutonta rahastusta, mutta tuossa on kerrankin oikeasti panostettu laatuun.

Joku
Käyttäjä
1364 viestiä
Onko kellään muulla tullut Youtubessa vastaan sellaista mainoksena pakotettua biisiä, jossa joku nainen ajelee taxia ja laulaa olikohan nyt espanjaksi? Jotenkin jäi telkkarista pyörimään ja olikin yllättävän hyvän kuuloinen kappale. Yleensä en ton suuntaista kuuntele, mutta nyt jäi kaiveleen että mikähän perkele se oli. En löytäny googlailemalla oikein mitään. Videolla laulava nainen oli varmaan joku 20-30 vuotias blondi. Biisissä laulettiin ainakin sanaa taxi. Vähän laihoilla vinkeillä ollaan liikkeellä, mutta kertokaa ihmeessä jos on parempaa tietoa

Vilperi
Käyttäjä
61 viestiä
Kiiti suosituksista. Squid Game on vähän kiinnostanu ja oliko Musta kuningatar se shakkisarja? Kiinnostaa ihan vaan Anyan takia, peli itsessään ei kiinnosta.
Se on juuri se shakkia käsittelevä sarja, mutta se sisältää niin paljon muutakin shakin ulkopuolelta, itse asiassa niin paljon etten viitsi niitä spoilata.

dbgirl
Käyttäjä
245 viestiä
Vihreiden munien kaudet perustuu eri kirjoihin, joten luulisi että ne voi katsoa erikseenkin.
OK!