Renny Harlin

Foorumin päävalikkoonHuttuosasto › Renny Harlin

Scatter
Käyttäjä
408 viestiä

14.11.05 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

minna kirjoitti:

Siltä ainakin tuntuu. Omasta mielestäni Harlinilla on hyviäkin leffoja: Cliffhanger (eikä vain siksi, että siinä on Sly), Die Hard 2 ja Deep Blue Sea. Siinä ne sitten olivatkin. Kurkunleikkajien saari taas on yksi maailman typerimmistä ja lapsellisimmista toimintaelokuvista.

Unohdit Long Kiss Goodnight:in. Ja nyt kun Rennystä puhutaan niin pitäneepä lisätä Ford Fairlane ostoslistalle.

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä

30.12.05 klo 13:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cadillac kirjoitti:
Ville kirjoitti:

Vai voitko kuvittella Marskin puhuvan jenkkiläisellä korostuksella

No en voi kuvitella, mutta sen leffan piti aluksi olla englanniksi puhuttu. Mutta kun Hollymetsän tuottajasedät eivät innostuneet Marskin elämänkerrasta niin ei kukaan jenkki varmana näyttele Marskia.

No voi hemmetti, ei tuo olisi mitään. Toivottavasti ei tule ihan häpeällistä elokuvaa.

jEsse
Käyttäjä
205 viestiä

30.12.05 klo 13:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

No onhan tuo Deep blue sea ja Long Kiss Goodnight ihan katottavia. :roll:

mokoma
Käyttäjä
850 viestiä

30.12.05 klo 13:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

jEsse kirjoitti:

Deep Blue Sea? Sehän on miehen varmasti huonoinpiin kuuluva. Itse en pitänyt yhtään ja oli muutenkin aika kökösti toteutettu pläjäys.

minna
Käyttäjä
913 viestiä

30.12.05 klo 14:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

mokoma kirjoitti:
jEsse kirjoitti:

Deep Blue Sea? Sehän on miehen varmasti huonoinpiin kuuluva. Itse en pitänyt yhtään ja oli muutenkin aika kökösti toteutettu pläjäys.

Mulle Deep Blue Sea oli iloinen yllätys, kun sen näin tv:stä viimeksi, kun se tuli. Se oli älyttömän jännittävä trilleri eikä elokuvan aikana tiennyt ollenkaan, mitä tulisi tapahtumaan. Veikkasin lopulta eloon jäävät tyypitkin väärin. Olin todella vaikuttunut elokuvan laadusta. Se oli yksinkertaisesti loistavasti toteutettu.

Tolppanen
Käyttäjä
1460 viestiä

30.12.05 klo 14:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

minna kirjoitti:
mokoma kirjoitti:
jEsse kirjoitti:

Mulle Deep Blue Sea oli iloinen yllätys, kun sen näin tv:stä viimeksi, kun se tuli. Se oli älyttömän jännittävä trilleri eikä elokuvan aikana tiennyt ollenkaan, mitä tulisi tapahtumaan. Veikkasin lopulta eloon jäävät tyypitkin väärin. Olin todella vaikuttunut elokuvan laadusta. Se oli yksinkertaisesti loistavasti toteutettu.

No jaaa... Olihan se minunkin mielestä ihan katsottava, semmoinen 3 tähden pläjäys ehkäpä, mutta miksikäänn Tappajahain haastajaksi ei siitä kyllä minun mielestä ole. :roll: Mutta kuten sanottua, ihan katsottava.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

02.01.06 klo 13:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tolppanen kirjoitti:

tappajahain haastajaksi ei siitä kyllä minun mielestä ole. :roll:

Enpä usko, että meidän elinaikanamme kukaan pystyy siihen fiilikseen minkä Tappajahai on tuonut tullessaan. Se on nähty kertaalleen, haileffat ei oikein enää "pure" ihmisiin, varsinkaan jos skriptit on päin persettä kirjoitettu.

Scarface
Tykittäjä
2431 viestiä

02.01.06 klo 16:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:
Tolppanen kirjoitti:

Enpä usko, että meidän elinaikanamme kukaan pystyy siihen fiilikseen minkä Tappajahai on tuonut tullessaan. Se on nähty kertaalleen, haileffat ei oikein enää "pure" ihmisiin, varsinkaan jos skriptit on päin persettä kirjoitettu.

Minulla oli semmoinen muistikuva, että jotain uutta Hai leffaa ollaan tekemässä.

Muistanko väärin?

Taisi leffan ohjaaja sanoa, että "Tämä saa tappajahain näyttämään ihan nössöltä". Tai jotain sinne päin.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

02.01.06 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:
ji kirjoitti:
Tolppanen kirjoitti:

Minulla oli semmoinen muistikuva, että jotain uutta Hai leffaa ollaan tekemässä.

Muistanko väärin?

Taisi leffan ohjaaja sanoa, että "Tämä saa tappajahain näyttämään ihan nössöltä". Tai jotain sinne päin.

Ei se ole kuin 30 vuotta liian myöhässä. Jaws ehti ensin.

minna
Käyttäjä
913 viestiä

02.01.06 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:
Scarface kirjoitti:

Muistanko väärin?

Jos sen leffan tekijä kuvittelee, että kun hai raatelee ihmisiä raaemmin kuin Tappajahaissa, kyseessä on kovempi leffa, hän on hiukan päästään vialla! Tappajahain jännitys on vertaansa vailla. Todellakin, samaan ei pystytä enää.

Deep Blue Sea on kuitenkin mielestäni varteenotettava haileffa. On otettava huomioon, että se on sci-fiä, koska hait ovat saaneet yliluonnolliset voimat. Tämä kuitenkin lisää jännitystä ja saa pelkäämään loistavasti esiteltyjen henkilöhahmojen puolesta. Mielestäni kyseessä on hyvä haileffa, vaikka se ei Tappajahain vertainen olisikaan.

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

02.01.06 klo 16:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

minna kirjoitti:
ji kirjoitti:
Scarface kirjoitti:

Muistanko väärin?

Jos sen leffan tekijä kuvittelee, että kun hai raatelee ihmisiä raaemmin kuin Tappajahaissa, kyseessä on kovempi leffa, hän on hiukan päästään vialla! Tappajahain jännitys on vertaansa vailla. Todellakin, samaan ei pystytä enää.

Deep Blue Sea on kuitenkin mielestäni varteenotettava haileffa. On otettava huomioon, että se on sci-fiä, koska hait ovat saaneet yliluonnolliset voimat. Tämä kuitenkin lisää jännitystä ja saa pelkäämään loistavasti esiteltyjen henkilöhahmojen puolesta. Mielestäni kyseessä on hyvä haileffa, vaikka se ei Tappajahain vertainen olisikaan.

Ei mielestäni tuo kyllä tee elokuvasta sci-fiä, jos tiedemies laittaa mömmöjä hain aivoihin. Mutta totta, Tappajahai ainutlaatuinen, elämää suurempi elokuva.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

03.01.06 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ärsyttää sinänsä, että joku imdb käyttäjä on tuominnut Rennyn tulevan elokuvan ennen kuin sitä on edes tehty. Vapaasti suomennettuna kommenteissa luki: "Renny Harlin - tämän täytyy olla surkea". Ei ole helppoa nousta takaisin action ohjaajien kermaan, kun ihmiset arvioi hänen leffat etukäteen. Katsokaa Mindhunters -siinä on action trilleri joka ei jätä kenellekään sanomisen varaa siitä, etteikö Renny osaisi ohjata nykypäivänä toimintaa ja muutakin, kyllä Rennylle voi antaa parempiakin skriptejä, ei se hänestä ole kiinni, vaan ennakkoluuloista.

Scarface
Tykittäjä
2431 viestiä

03.01.06 klo 00:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onhan se totta, että ei Tappajahain jälkeen VOI tuolla "Hai-rintamalla" tapahtua enään mitään jännää.

Rennyn Mindhunters on tosiaan ihan Ok action trilleri.

Tuntuu siltä, että Renny ei saa kunnon käsiksiä, koska ei ole amerikkalainen. :roll:

Cadillac
Käyttäjä
48 viestiä

12.01.06 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:

Tuntuu siltä, että Renny ei saa kunnon käsiksiä, koska ei ole amerikkalainen. :roll:

Kai se Renny voi itsekin vaikuttaa siihen mitä käsiksiä käsiinsä saa. Pitäisi valita paremmin (tosin "Kurkunleikkaajien saaren" jälkeen en kyllä ihmettele miksi Rennylle ei niitä kunnollisia käsiksiä ole tarjottu).

Raato-A
Tykittäjä
5294 viestiä

12.01.06 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Ärsyttää sinänsä, että joku imdb käyttäjä on tuominnut Rennyn tulevan elokuvan ennen kuin sitä on edes tehty. Vapaasti suomennettuna kommenteissa luki: "Renny Harlin - tämän täytyy olla surkea". Ei ole helppoa nousta takaisin action ohjaajien kermaan, kun ihmiset arvioi hänen leffat etukäteen. Katsokaa Mindhunters -siinä on action trilleri joka ei jätä kenellekään sanomisen varaa siitä, etteikö Renny osaisi ohjata nykypäivänä toimintaa ja muutakin, kyllä Rennylle voi antaa parempiakin skriptejä, ei se hänestä ole kiinni, vaan ennakkoluuloista.

Amen. Kunhan Rennylle lyödään käteen hyvä kässäri ja kohtuunäyttelijät, mies saa aikaan ihan hyvän leffan. Onhan se jo todistettu. Valitettavasti tuo The Covenant ei nyt ensikuulemalta ihan vakuuta, itse ainakin näkisin mieluummin Rennyn ohjaaman actionleffan kuin kauhua. Mutta kyllä kai se tällekin pitää mahdollisuus antaa.

tähti kriitikko
Käyttäjä
57 viestiä

29.01.06 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei Renny nii yli arvostettu oo, ja onhan sillä muutama iha hyvä leffa

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

01.03.06 klo 12:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo Rennyn Manaaja oli kyllä 80% sesti ihan 7 tasoa imdb:n mukaan ,mutta lopussa valahti ihan nollalukemiin. Pettymys oli loppuratkaisulta / toteutukseltaan erittäin kova.

Vänski
Käyttäjä
312 viestiä

01.03.06 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minun mielestä Renny ohjaa ihan ok leffoja, mutta loppujenlopuksi ei mikään kummonen ohjaaja ole kyseesä. Paras elokuva häneltä on ylivoimaisesti Kurkunleikkaajien saari.

minna
Käyttäjä
913 viestiä

02.03.06 klo 23:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vänski kirjoitti:

Minun mielestä Renny ohjaa ihan ok leffoja, mutta loppujenlopuksi ei mikään kummonen ohjaaja ole kyseesä. Paras elokuva häneltä on ylivoimaisesti Kurkunleikkaajien saari.

Mun mielestäni Kurkunleikkaajien saari on ärsyttävä! Karmea ja asiaankuulumaton subjektikuva hevosrattailla leffan loppumetreillä sai miettimään, onko Harlinilla perusjututkaan kunnossa. Kyllä Harlin kuitenkin on kova tekijä. Pidän monesta miehen elokuvasta. Cliffhanger on ehdottomasti parhaita.

OutlawPuppet
Käyttäjä
1354 viestiä

03.03.06 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Renny Harlin on kyllä jo käsite sinänsä. Tehnyt muutaman hienon leffan ja muutaman huonoimman leffan mitä on koskaan, missään tehty. Die Hard 2 (vaikka ratsastaakin John McTiernanin ykkösosan maineella) ja Cliffhanger ovat toimivia ja paikoittain todella viihdyttäviä toimintaelokuvia. Samoin Long Kiss Goodnight toimii paikoitellen tosi mukavasti. Kun taas Driven ja Kurkunleikkaajien saari ovat sitä suurinta kuraa mitä elokuvamaailma päällään kantaa. Eikös Kurkunleikkaajien saari -elokuvan tuotantoyhtiö mennyt konkurssiin, kun leffa floppasi aivan täydellisesti? :D Manaaja sekä Mindhunters on katsomatta, mutta odotukset kumpaankin kohtaan ovat todella alhaiset. Ehkä hyväkin niin.

PS: Toivottavasti Renny jättää sen Mannerheimin rauhaan. Siitä ei todellakaan voi hyvää seurata, varsinkin jos Selin on mukana touhussa. :evil:

Keskustelut