Renny Harlin

Foorumin päävalikkoonHuttuosasto › Renny Harlin

Rakr
Käyttäjä
785 viestiä

01.06.04 klo 12:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin, en tosiaan usko että Hollywood erityisemmin lähtisi tuottamaan mitään suomileffoja jenkkikatsomoihin. Renny nyt on vain ja ainoastaan toimintaviihteen ajamana maailmalla.

mp40
Käyttäjä
820 viestiä

01.06.04 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

kauhulla odotan mindhuntersin saapumista Mikkelin kinolinnaan... :shock:

Arsi T. Elokolikko
Ylläpitäjä
3248 viestiä

01.06.04 klo 14:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mindhunters on saanut muuten todella tylyjä kommentteja arvostelijoilta. Saapa nähdä mitä tuleman påitää, toivottavasti 10 pientä neekeripoikaa-teemaa ei kovin häveliäästi ole sovellettu/raiskattu...

Thoke
Tykittäjä
3449 viestiä

01.06.04 klo 18:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen ihan tosissani miettinyt pitäisikö tuota ihan teatterikierrokselle saakka katsomaan, mutta luultavasti tulee katsottua sitten joskus DVD:ltä. Saisi Renny ohjata taas kunnon toimintakomedian Ford Fairlanen tapaan. Siinä leffassa on tyyliä.

Siperia Jones
Käyttäjä
649 viestiä

01.06.04 klo 20:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä Renny on saanut oikeasti hyviäkin leffoja aikaisiksi, vaikka ei Rennyä voi hirveästi muuksi mieltää kuin action ohjaajaksi.

Painajainen Elmstreetillä 4
Eihän leffa nyt kilpaile ykkösen kanssa samalla tasolla, mutta on kuitenkin ihan mukiin menevää viihdettä ja Renny on saanut leffaan monia oikeasti hienoja kohtauksia. Henkilöhahmot ja niiden näyttelijät ovat kyllä harvinaisen rasittavia(poikkeuksena Englundin Freddy), eikä tehosteetkaan enää silmiä hivele. Elmstreet 4 on sellaista 3½tähden tasoa, sinivalkoistenlasien läpi katsottuna hyvä saavutus.

Die Hard 2
Die Hardit ovat kyllä kaikki todella hyvää toimintaa, eikä kakkososa tee poikkeusta. Renny ohjaa toiminnan tyylikkäästi ja kerronta etenee tarpeaksi ripeästi. Renny on juuri oikea mies tälläiseen leffaan. Ei (ainakaan paljoa) ykköstä huonompi.

Ford Fairlane
Tämän leffan näkemisestä on aivan liikaa aikaa, enkä muista siitä juuri mitään, joten en rupea sitä himmeiden muistikuvien pohjalta arvostelemaan.

Cliffhanger
Rennyn paras. Toiminta kohtaukset hienoa ja Stallone vielä loistossaan. John Lithgow tekee unohtumattoman roolin pahiksena ja muutenkin koko leffa toimii hyvin. Todella hienoa katseltavaa, aina maisemista ammuskeluihin (ja laskuvarjon kokoisiin suomenlippuihin)

Kurkunleikkaajien saari
Tämä leffa ei kyllä innosta sitten yhtään. Tylsähkö tarina, eikä toteuksessakaan kehua. Toisaalta merirosvoilut eivät ole koskaan olleet makuuni, mutta kyllä kurkunleikkaajien saari on aikoimoinen pohjanoteeraus.

Long Kiss Goodnight
Todellinen parannus kurkunleikkaajiin. Juoni kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvä ja Rennyn ohjaus toimii hienosti. Geena Daviskin vetää hyvät roolit, samoin Samuel L Jackson.

Deep Blue Sea
Ei oikein iskenyt. Yliampuvaa hai metsästelyä. Muutamia visuaalisesti hienoja kohtauksia, mutta muuten toteutus ei ole mitenkään erikoinen.

Driven
Jotenkin tekisi mieli puolustella tätä pökkelötekelettä, mutta kun leffasta ei kertakaikkiaan löydy mitään hyvää. Kurkunleikkaajien saarikin tuntuu malkein jopa kohtalaiselta tähän verrattuna. Yhden tähden kalkkuna.

...ja kukapa voisi unohtaa gladiaattorit :)
Jostain muistan lukeneeni että Fox meinasi palkta Rennyn ohjaamaan Alien 3:n. Olisi kyllä hauska nähdä miten erilaiseksi Renny olisi vääntänyt Alienin kun Fincher sen lopulta teki.

whait
Käyttäjä
579 viestiä

01.06.04 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Liput varattu huomiseen Mindhunterssin ennakkoon... :shock:

Migelo
Käyttäjä
2561 viestiä

01.06.04 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

whait kirjoitti:

Liput varattu huomiseen Mindhunterssin ennakkoon... :shock:

:shock: otan osaa...

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

03.06.04 klo 20:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rennyhän oli sekoillut parikymppisen pimun kanssa...hehe, Seiska kertoi likaisia yksityiskohtia. Kieltämättä Renny ei näyttänyt pysyvän naikkosen perässä...hehe.

Arsi T. Elokolikko
Ylläpitäjä
3248 viestiä

04.06.04 klo 11:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kerronpa mäkin mielipiteitäni Rennyn urasta:

Painajainen Elmstreetillä 4
En muista kovin tarkkaan tätä, muistaakseni kaikki jatko-osat, joita olen nähnyt ovat olleet aikamoista kakkaa kuitenkin.
IMBd: 4.8

Die Hard 2
Ihan OK. Ei silti ylitä kolmea tähteä missään nimessä.
IMBd: 6.7!

Ford Fairlane
En ole nähnyt, vaikka miehen parhaaksi tätä on kehuttukin.
IMDb: 5.1

Cliffhanger
Ihan perushyvä seikkailu myöskin 3/5.
IMDb: 6.0

Kurkunleikkaajien saari
Tylsä räjähdepaketti, joka ei kiinnosta kyllä ketään. Sellaiset 1.5/5
IMDb: 5.1

Long Kiss Goodnight
Setä Samuli L. Jackson on ihan hyvä täsää, eikä Geenaakaan voi moittia. Jälleen se 3/5.
IMDb: 6.5

Deep Blue Sea
Jostakin syystä oma suosikki Harlin-leffani. Kauhea määrä mokia, mutta todella miellyttävä seikkailu. 3.5/5
IMDb: 5.6

Driven
Hieno aihe, surkea toteutus. 2/5.
IMDb: 4.5

Mindhunters
IMDb: 6.1

Eli keskiarvona miehen leffat keikuvat siellä 2.5:ssa ja ohjaustyö ei todellakaan ole ollut yhtä hyvää kuin mitä pojot antavat näyttää.

Ja hitto vie! Renny vääntää täksi vuodeksi Manaaja nelosta!!! Kuinka olen voinut missata tuon faktan?? :shock:

Exorcist: The Beginning
A new chapter of evil! Young Father Merrin (Skarsgård) encounters the demon Pazuzu for the first time while doing missionary work in post-WWII Africa.
Edit: Oottehan nää tuosta täällä puhunet jo kauan sitten, ei ole osunut vain silmään. :oops:

Siperia Jones
Käyttäjä
649 viestiä

04.06.04 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rennyhän palkattiin alunalkaen tuomaan leffaan lisää verta ja muutenkin "kaupallistamaan" sitä, mutta nythän imdb mukaan ohjaajaksi on merkitty yksinään Renny Harlin.
Jostain muistan lukeneeni että leffaan kuvattii kasapäin uusia otoksia Rennyn toimisesta...

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

04.06.04 klo 12:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Ja hitto vie! Renny vääntää täksi vuodeksi Manaaja nelosta!!! Kuinka olen voinut missata tuon faktan?? :shock:

Eikös siitä tässä topicissa ole jo puhuttu, ainakin tulevat leffat tyylisessä topicissa kyseinen leffa on mainittuna.

Sehän lienee ihan erilainen kuin Manaaja -leffa oli, Manaaja ykkösen alku kertookin jo aiheen neloseen...

Migelo
Käyttäjä
2561 viestiä

04.06.04 klo 15:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Renny vääntää täksi vuodeksi Manaaja nelosta!!!

:shock: No huh huh... Ei näin Renny, ei näin...

Thoke
Tykittäjä
3449 viestiä

04.06.04 klo 17:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikilta on täältä melkein jäännyt mainitsematta Rennyn Vankila ja Jäätävä polte. Onko kukaan täällä nähnyt niitä? Kertokaa mielipiteenne sillä ainakin tuo Vankila kuulostaa mielenkiintoiselta.

Screwball
Käyttäjä
2932 viestiä

04.06.04 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jäätävä polte on ihan ok suomalaiseksi

3972 viestiä

06.06.04 klo 09:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onhan tuo Harlin jonkun verran yliarvostettu ohjaaja. Itse en sijoittaisi rahojani hänen elokuviinsa, mutta voinen katsoa jos tulee TVstä.

Low Rider
Käyttäjä
3321 viestiä

06.06.04 klo 11:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saisi Harlin hävetä hieman kun vääntää niin keskinkertaisia leffoja, vaikka taitoja löytyykin. Itse en kyllä aio raahata itseäni teatteriin asti Mindhuntersin takia.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

07.06.04 klo 11:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ville kirjoitti:

Onhan tuo Harlin jonkun verran yliarvostettu ohjaaja. Itse en sijoittaisi rahojani hänen elokuviinsa, mutta voinen katsoa jos tulee TV:stä.

Minun mielestäni Renny on maailmalla todella aliarvostettu, Suomessa hänen arvostustasonsa on hieman korkeampi, mutta moni täälläkään ei osaa arvostaa ukon kykyjä ohjaajana.

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä

07.06.04 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:
Ville kirjoitti:

Onhan tuo Harlin jonkun verran yliarvostettu ohjaaja. Itse en sijoittaisi rahojani hänen elokuviinsa, mutta voinen katsoa jos tulee TV:stä.

Minun mielestäni Renny on maailmalla todella aliarvostettu, Suomessa hänen arvostustasonsa on hieman korkeampi, mutta moni täälläkään ei osaa arvostaa ukon kykyjä ohjaajana.

Näin on. Hänhän ohjaa toimintaelokuvat todella hyvin. Tekisi vaan lisää samalaista menoa kuin ennen vanhaan.

TheShining
Käyttäjä
1309 viestiä

09.06.04 klo 14:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:
ji kirjoitti:
Ville kirjoitti:

Näin on. Hänhän ohjaa toimintaelokuvat todella hyvin. Tekisi vaan lisää samalaista menoa kuin ennen vanhaan.

Niin, kuin ennen vanhaan...

gggolem
Käyttäjä
1346 viestiä

16.07.04 klo 14:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Renny on ihan ookoo, niiden elokuvien perusteella mitä mä oon siltä nähny. Tai no, kaikki on varmaan nähny ne suosituimmat esim. TV:stä.

Kurkunleikkaajien saari on siitä hyvä että siinä on Matthew Modine.
Ja Gliffhanger nyt vaan on niin ikimuistettava.
Mutta, Deep Blue Sea...montako hai-elokuvaa maailmaan mahtuu?

Keskustelut